Prima săptămână de şcoală a fost una a bucuriei pentru 1.100 de elevi de clasa a cincea şi a şasea din 24 de şcoli din judeţele Buzău (satul Văcă­reasca, comuna Glodeanu-Siliştea), Bacău, Bihor, Argeş, Hunedoara, Mureş, Neamţ, Satu Mare, Timiş, Vâlcea şi Vrancea. Fundaţia Mereu Aproape, alături de partenerul Ruris, companie privată cu capital 100% românesc, a transformat săptămâna de început de an şcolar în săptămâna încurajării învăţatului, oferindu-le copiilor ghiozdane complet echipate.

   Cei mai mulţi dintre ei aveau nevoie de aceste rechizite, aceştia provenind din familii cu posibilităţi materiale limitate. Proiectul face parte din campania „Lăsaţi-mă să învăţ” des­făşurată de Fundaţia Mereu Aproape.

   „Pentru mii de familii din România mersul copilului la şcoală e mai mult o povară decât o soluţie pentru ieşirea din situaţii precare, uneori chiar dramatice. Campania este me­nită să umple aceste goluri, sprijinindu-i pe părinţi şi să îi facă pe copii să trăiască bucuria de a învăţa şi, totodată, să îi ajute să înţeleagă că educaţia este propria investiţie pentru un viitor mai bun”, a spus Alessandra Stoicescu, Preşedinte Fundaţia Mereu Aproape. Campania vine în contextul în care, în România, aproape 250 de mii de oameni sunt analfabeţi, ţara noastră ocupând locul trei în rândul ţărilor din Uniunea Europeană cu cea mai mare rată a abandonului şcolar.

Ajutoare de 10 milioane de euro în 12 ani

   „În acest an, echipa RURIS a mers alături de o parte dintre parteneri în campania derulată alături de Fundaţia Mereu Aproape. Astfel de proiecte sunt încurajate de fondatorul companiei, Cătălin Stroe, care consideră că succesul companiei trebuie îndreptat şi către nevoile comunităţii din care facem parte. Cătălin Stroe susţine succesul în România, susţine că în ţara noastră poţi face performanţă, prin efort susţinut, printr-o echipă de oameni determinaţi şi mai ales prin voinţă. Compania RURIS susţine România şi are atenţia îndreptată către nevoile românilor, atât în ceea ce priveşte domeniul de activitate al companiei, cât şi nevoile umane ale conaţionalilor săi“, a declarat Corina Gheoorghe, Director Marketing şi Comunicare Ruris.

   Curiozitatea şi emoţia trăite de copii la primirea ghiozdanelor au fost vizibile, iar cuvintele lor vorbesc despre această bucurie. „Suntem încântaţi cu toţii, şi eu personal, şi restul copiilor, pentru că este o faptă frumoasă şi ne va ajuta să învăţăm mai bine pentru că ne scuteşte de o cheltuială!”, „Ne-au ajutat foarte mult, că ne-au dat aceste cadouri care ne vor folosi pe parcursul anului să învăţăm mai bine”, au spus elevii din judeţele Buzău şi Oradea.

   Campania „Lăsaţi-mă să în­văţ” a Fundaţiei Mereu Aproa­pe încurajează educaţia, ur­mă­reşte reducerea abandonului şcolar şi a analfabetismului funcţional, recuperarea cunoş­tinţelor pierdute de elevi prin absenţe de la ore, din motive financiare, şi deprinderea cunoştinţelor de viaţă independentă.

   Fundaţia Mereu Aproape a luat naştere acum 12 ani. Împreună cu partenerii săi, donatori, companii, jurnalişti şi persoane publice, a ajutat peste un milion de oameni prin programe în domeniile sănătăţii, educaţiei, culturii, social umanitare, dezastre şi advocacy. A contribuit la ajutorarea a peste 10.000 de sinistraţi, a construit 81 de case şi a salvat viaţa a peste 400 de copii şi adulţi. Până în prezent, ajutorul financiar şi material oferit de Fundaţia Mereu Aproape depăşeşte 10 milioane de euro.     

DISTRIBUIȚI
loading...