Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a atras atenția directorilor buzoieni de școli că rezultatele tot mai proaste la Evaluarea Națională și Bacalaureat sunt și un rezultat al modului în care cadrele didactice își fac treaba. De asemenea, Andronescu a mărturisit că trebuie schimbat modul în care se desfășoară evaluările la clasele primare și gimnaziale.

„Îmi manifest în fața dvs. o îngrijorare în legătură cu performanța școlară. În prima săptămână în care am venit la Minister m-am uitat pe rezultatele de la evaluarea de la clasa a VIII-a și de la clasa a XII-a. În anul 2003 aveam 260.000 de copiii pe o cohortă, acum am avut 150.000, dintre care s-au prezentat la examen 140.000. Din 140.000 de elevi 55.000 nu au luat măcar 5 la matematică. Adică, peste 40 %. Este absolut îngrijorător. Nu avem cum să acceptă că putem merge mai departe așa. De ce? Pentru că, după părerea mea, decalajul la clasa a VIII-a a ajuns atât de mare încât el este irecuperabil în perioada liceului. și atunci, nu aș fi de acord să eliminăm evaluările de la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a, dar aș vrea să încercăm să le modificăm. Astăzi, evaluările acestea sunt gândite în așa fel încât nu te ajută la nimic. Trebuie schimbate în așa fel încât rezultatele să vă folosească dvs., directorilor, și să știți ce măsuri să luați. Să le transmiteți învățătorilor cu cine trebuie să facă ore remediale. Pentru că decalajele apar de la clasa a II-a și cresc până la a VIII-a, devenind irecuperabile”, a declarat Ecaterina Andronescu la Buzău.

„Învățătorii și profesorii din ciclul primar au fost scutiți de o mulțime de norme”

În plus, ministrul Educației le-a solicitat directorilor buzoieni de școli să insiste cu orele de pregătire suplimentară pentru elevii care nu au rezultate bune la învățătură în clasele mici.

„Învățătoarele și profesorii din ciclul primar nu au cum să nu știe cine nu ține pasul într-o clasă. Gândiți-vă că învățătorii și profesorii din ciclul primar au fost scutiți de o mulțime de norme, educația fizică, religia, limba străină. Acum au doar 15 ore. Cereți-le ca în completare să facă ore remediale, două, trei pe săptămână cu elevii care au nevoie. Dacă nu ne vom văieta în continuare că în liceu ne vin elevi foarte slabi. Nu mai putem să ne facem că nu vedem aceste lucruri. Trebuie să conștientizăm și părinții când constatăm deficiențe la un copil”, a mai spus Ecaterina Andronescu.

DISTRIBUIȚI
loading...