Drumul expres Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău-Paşcani ar putea fi realizat de noua Companie Naţională de Investiţii Rutiere, dacă este să dăm crezare declaraţiilor ­mi­nistrului Transporturilor, care dădea, recent, drept sigură „operaţionalizarea” acesteia.

„Compania naţională de autostrăzi va fi operaţionalizată săptămâna viitoare. Au început deja transferurile de personal şi vor fi şi angajări. Sper ca noul personal să fie mai performant decât cel de la CNAIR”, a spus Lucian Şova, într-o emisiune la Antena 3. Declaraţia vine în contextul în care, la începutul lunii februarie, unele surse dădeau ca sigură renunţarea la proiectul Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere.

Reamintim că prin Ordonanţa de Urgenţă 55/2016, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a fost divizată în Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR). Aceasta din urmă ar urma să preia, în condiţiile în care va funcţiona, următoarele proiecte: modernizarea Centurii Sud Bucureşti, realizarea inelului II Centura Sud Bucureşti, realizarea autostrăzii Sibiu-Piteşti, realizarea autostrăzii Târgu Mureş-Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni şi realizarea drumului expres Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău-Paşcani.

Până acum, Compania Naţională de Investiţii Rutiere nu a funcţionat, pentru că proiectul de ordonanţă din anul 2016 privind înfiinţarea sa nu a permis preluarea de personal din cadrul CNAIR.

În 2016, în proiectul de ordonanţă privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere era prevăzut că aceasta va fi o societate co­mercială pe acţiuni, cu personalitate juridică, de interes strategic naţional şi va funcţiona sub autoritatea Ministerului Transporturilor, pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară distinctă, cu respectarea legislaţiei în vigoare şi va asigura serviciul public de dezvoltare a infrastructurii de transport rutiere pentru transportul po­pulaţiei şi al mărfurilor.

DISTRIBUIȚI
loading...

1 COMENTARIU

  1. Aceeași Mărie cu alta pălărie! Cu unele mici modificări, pe ici pe acolo prin locurile esențiale. Clienți politici „specialiști” aleși pe sprânceană, salarii mai mari, obiective mai puține.
    La Buzău, aici unde ne doare, unii se fac ca repara poduri, cu iz de monumente ale istoriei noastre, iar alții fac planuri mari, atât de mari încât un drum, cu rang de autostrada, fără mari probleme constructive, sta si iar sta prin sertare, se muta prin alte fișete, si noi așteptăm ca prostii sa vina alegerile sa ne amețim cu promisiuni si fotografii frumoase.

Comments are closed.