Colegiul Agricol „Dr. C. Angelescu” Buzău și Liceul Tehologic Agricol Smeeni au căpătat, începând de joi, statutul de „preponderent agricol”, printr-un ordin comun al ministerelor Educației Naționale și Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

Conform site-ului Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, începând cu anul școlar 2019-2020, au fost selectate, dintr-un număr de peste 150 de licee tehnologice care au clase de agricultură, licee tehnologice care au în prezent profil preponderent agricol. Măsura va fi luată ca urmare a apariției Legii nr. 57/2019, prin care se reglementează activitatea liceelor agricole, în sensul stopării declinului acestora, asigurând corelarea programei școlare și a specializărilor cu noile realități din agricultură.

„În vederea dezvoltării învățământului liceal agricol, MADR va asigura finanțarea unor investiții și a unor cheltuieli materiale, după cum urmează: construcții agricole și zootehnice, inclusiv modernizarea acestora; achiziționarea de combine, tractoare și echipamente de lucru specifice acestora, mijloace de transport, echipamente pentru irigații, motoare și alte tipuri de echipamente pentru dotarea laboratoarelor didactice și a atelierelor mecanice, animale vii și echipamente specifice activității în zootehnie și medicină veterinară, echipamente de procesare; înființarea de plantații pomicole, viticole, sere, solarii și răsadnițe; alte tipuri de construcții precum cantine, internate, săli de sport, inclusiv modernizarea acestora. Liceele tehnologice cu profil preponderent agricol care nu au în proprietate sau în administrare terenuri agricole vor primi în folosință, cu sprijinul MADR, o suprafață de teren de minimum 10 ha pentru constituirea loturilor didactice. Practica de specialitate a liceelor tehnologice cu profil preponderent agricol se va asigura cu sprijinul unităților subordonate MADR, în colaborare cu inspectoratele școlare județene, respectiv al municipiului București. O altă măsură ce va fi luată în sprijinul învățământului agricol o reprezintă înființarea de noi specializări în domeniul agricol în funcție de nevoile identificate la nivel local sau zonal. Prin realizarea acestor investiții, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale urmărește să creeze condițiile necesare pentru a atrage cât mai mulți elevi, în cadrul acestei forme de învățământ, de asigurare a forței de muncă tânără în agricultură, cu un nivel corespunzător de pregătire profesională, astfel încât să răspundem cerințelor actuale și de perspectivă ale sectorul agricol”, se arată pe site-ul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

 

DISTRIBUIȚI
loading...

1 COMENTARIU

  1. Rerprezentantii MADR sa mearga impreuna cu profesorii sa convinga elevii de clasa VIII-a si pe parintii acestora sa se inscrie la acele noi specializari din domeniul agricol. Altfel este esec total in aceasta schimbare.

Comments are closed.