Momentul 1 martie, data oficială pentru începerea lucrărilor de suprafaţă la Podul vechi de la Mărăcineni, (sensul de mers Rm. Sărat-Buzău), este tot mai aproape, iar autorităţile judeţului şi constructorul caută soluţii viabile pentru fluidizarea traficului. Se ţine cont că podul nou va trebui să preia întreg afluxul de autovehicule dinspre şi spre Valea Slănicului, dar şi din oraşul Buzău, precum şi dinspre şi spre Moldova, pe E85. Deja s-a luat decizia să fie montate semafoare la Podul Mărăcineni, atât la intrarea, cât şi la ieşirea din municipiul Buzău, a declarat subcomisarul Remus Necula, de la Poliţia Rutieră Buzău, într-o emisiune la CampusTV.

Aceasta este măsura preventivă găsită de autorităţi, împreună cu constructorul.

Cu sau fără pod plutitor

De asemenea, se ia în calcul şi varianta amenajării unui pod de pontoane peste râul Buzău, ce poate fi ridicat de genişti, aşa cum s-a întâmplat în 2005, atunci când podul de la Mărăcineni s-a prăbuşit, dar care să preia traficul de pe DJ203K.

Prefectul judeţului Buzău, Carmen Ichim, nu consideră, însă, că acestă variantă este necesară. „În acest moment nu consider că e imperios necesară înfiinţarea unui astfel de pod plutitor. Podul nu se va închide de tot, pe el se va circula încontinuu pe ambele sensuri, chiar dacă doar pe o bandă. E posibil ca la anumite ore să fie mai aglomerat, dar şi intervale în care se va circula normal. Ne vom descurca astea trei luni. Totuşi, înainte de a se închide, se va realiza şi un studiu de trafic. Pe baza lui vom decide. E posibilă şi înfiinţarea unui semafor, astfel încât să se circule alternativ, dar şi amenajarea acestui pod plutitor. Vom vedea atunci”, a spus Carmen Ichim, potrivit buzoienii.ro.

Podul vechi de la Mărăcineni, care preia traficul pe E85, pe sensul de mers Rm. Sărat – Buzău, se află într-o avansată stare de degradare. Până la reabilitare, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) – Secţia de Drumuri Naţionale Buzău a instituit restricţii de viteze de 10 km/h la traversarea podului.

Potrivit soluţiei tehnice adoptate în cadrul proiectului, până în luna martie a acestui an nu va fi necesară închiderea podului de la Mărăcineni. Până atunci se vor face doar lucrări de consolidare şi reparaţii la pilele podului şi la alte elemente structurale.

Lucrările de reabilitare a podului de la Mărăcineni costă aproximativ cinci milioane de lei.

Podul de la Mărăcineni, din judeţul Buzău, a fost grav avariat de inundaţiile puternice din anul 2005, an în care a fost închis complet aproape jumătate de an.

DISTRIBUIȚI
loading...

2 COMENTARII

  1. La fel sunt si alte strazi/ ulite din Capatanesti, dar cred ca va trebui sa asteptam urmatoarele alegeri locale, pentru a vedea ceva asfalt….in rest minciuni cu carul din partea primarului Potoceanu si a clanului instalat de multi ani in primarie…

  2. In Maracineni strada Focsenei este plina de gropi . Am sesizat de multe ori acest aspect . Raspunsul este ca nu apartine comunei Maracineni sau ca nu sunt bani sau ca nu am votat cu cine trebuie . Ne aude si pe noi cineva?

Comments are closed.