Consilierii judeţeni ai Partidului Naţional Liberal au votat împotriva intereselor celei mai mari comunităţi rurale buzoiene, care, culmea!, este condusă de un primar PNL, opunându-se adoptării proiectului de hotărâre privind exprimarea avizului Consiliului Judeţean Buzău în favoarea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Buzău-­Mără­cineni de emitere a licenţelor de traseu pe traseele nr. 11 (Buzău, Gara-Tohăneni-Vadu Paşii, Scurteşti) şi 117 (Buzău, Gară-Zona Industrială-Vadu Paşii, Scurteşti) ale Trans-Bus. Ei motivează votul împotrivă prin aceea că, în nota de fundamentare a proiectului de hotărâre, întocmită de Direcţia pentru Administrarea Patrimoniului şi Investiţii a Consiliului Judeţean, se arată că avizul, deşi legal, ar fi inoportun, dat fiind că liniile în cauză se suprapun peste traseele operatorilor privaţi incluşi în Programul judeţean de transport rutier de persoane prin curse regulate. Mai mult, conform şefului grupului de consilieri liberali, Emilia Babiuc, ,,cu transportatorii privaţi nu te poţi pune, pentru că sunt decişi să dea în judecată Consiliul, şi nu vrem să ne târască prin tribunale”. Este de menţionat că aleşii judeţeni ai Partidului Naţional Liberal s-au opus şi unui alt proiect de hotărâre similar, ce privea accesul autobuzelor Trans Bus pe traseul Buzău-Săpoca.

Ce este ADI Buzău-Marăcineni

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară ADI Buzău­Mărăcineni a fost înscrisă la Judecătoria Buzău, ca persoană juridică fără scop patrimonial în mai 2010, având ca membri fondatori Consiliul Local Municipal Buzău şi  Consiliul Local al comunei Mărăcineni. Scopul asocierii, aşa cum rezultă din actul constitutiv, este gestionarea în comun a serviciului de transport public  pe  raza  de competenţă  a celor două unităţi adminstrative-teritoriale.

În aprilie 2016, este aprobată intrarea ca membru în asociaţie a Consiliului Local al comunei Săpoca, iar în noiembrie 2016 Consiliul Judeţean aprobă exprimarea avizului în favoarea Asociaţiei de Dezvolta­re Intercomunitară Buzău-Mărăcineni de emitere a licenţei de traseu pe traseul nr. 2, prelungit pentru Trans Bus. Un traseu similar l-a avut şi comuna Vadu Paşii, care este membru ADI de la începutul lunii noiembrie a anului trecut.

Ce spune nota de fundamentare

În nota de fundamentare a acestui proiect de hotărâre, întocmită de Direcţia pentru Administrarea Patrimoniului şi Investiţii a Consiliului Judeţean, se arată că avizul, deşi legal, ar fi inoportun: ,,Având în vedere următoarele considerente: traseele nr. 11 (Buzău, Gară-Tohăneni-Vadu Paşii, Scurteşti) şi zona 117 (Buzău, Gară-zona industrială-Vadu Paşii, Scurteşti) se suprapun cu următoarele trasee din Programul judeţean de transport rutier de persoane prin curse regulate, respectiv: traseul cod 034 Buzău, Autogara Marghiloman-Stănceşti se suprapune în totalitate; traseul cod 031 Buzău Autogara-Marghiloman-Săgeata se suprapune în proporţie de 80%; traseul cod 032 Buzău Autogara Marghiloman-Găvăneşti se suprapune în proporţie de 70%; traseul cod 030 Buzău Auto­gara Marghiloman-Robeasca se suprapune în proporţie de 43%. Numărul mare de curse din Programul de transport public local al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară ADI Buzău­Mărăcineni pe traseele nr. 11 şi zona 117, în total de 31 de  curse zilnic cu o frecvenţă de 35 minute, face dificilă armonizarea cu programul judeţean de transport care prevede un număr de 16 curse zilnic pe traseele comune. Considerăm inoportună exprimarea avizului faţă de emiterea licenţelor de traseu pe traseele nr. 11 (Buzău, Gară-Tohăneni-Vadu Paşii, Scurteşti) şi zona 117 (Buzău, Gară-zona industrială-Vadu Paşii, Scurteşti)”, se arată în nota de fundamentare.

Dacă din partea anga­jaţilor Consiliului Jude­ţean care au întocmit nota de fundamentare nu putem avea prea mari aşteptări, dat fiind că aceştia pot scrie după dictare ceea ce li se spune de către şefi, din partea aleşilor liberali aveam cu totul alte pretenţii. Un număr cât mai mare de autobuze şi de microbuze care vor popula liniile de transport Buzău-Săpoca şi Buzău-Scurteşti nu va fi doar în favoarea oamenilor din aceste comunităţi – care vor aştepta mai puţin un mijoc de transport şi vor avea şi posibilitatea să opteze între un operator şi altul, în funcţie de preţ şi de condiţiile puse la dispoziţie -, ci va încuraja libera concurenţă dintre aceşti operatori, un principiu de bază, nu-i aşa?, al doctrinei liberale.

1 COMENTARIU

  1. „Libera concurență între acești operatori” este imaginară. Libera concurență în sensul ideologic nu poate avea loc între o companie sprijinită și subvenționată de stat și un privatizat controlat și oripilat tot de stat. Atenție! Libera concurență e LIBERĂ nu DIRIJATĂ!!

Comments are closed.