Mediul online a devenit o piață propice dezvoltării unei afaceri profitabile. Având know-how-ul necesar și adoptând strategiile potrivite, obiectivele de business devin palpabile și oferă beneficii financiare mai mult decât satisfăcătoare.

Totuși, dezvoltarea amplă a nișei virtuale a stimulat competiția acerbă între numeroșii jucători prezenți pe Internet, atât în categoria magazinelor dar și a site-urilor de prezentare.

Campaniile SEO pot reprezenta soluția benefică oricărui business, propulsând site-urile în topul căutărilor online, în funcție de nișa de activitate. În prezent, există foarte multe firme specializate în optimizarea site-urilor în motorul de căutare Google, care creează planuri de acțiuni ținând cont de specificul afacerii. Însă, cum anume se construiește, concret, o strategie SEO?

Ce conține o campanie SEO de succes?

Ca orice alt plan de acțiuni, o campanie SEO trebuie să pornească de la stabilirea obiectivului. Trecând peste acest pas, va fi foarte greu să se realizeze o evaluare a eforturilor orientate în această direcție; ca atare, nu vom putea da un verdict: a funcționat sau nu campania noastră?

De obicei, ownerii website-urilor apelează la servicii SEO din două motive principale: doresc creșterea vizibilității site-urilor în rezultatele organice Google non-brand și atragerea traficului relevant.

De exemplu, dacă vorbim despre un magazin online am putea stabili drept obiectiv dublarea traficului organic non-brand pe parcusul unui an de zile. Un alt exemplu ar fi depășirea unui anumit competitor din punct de vedere al vizibilității în SERP.

Ce este auditul preliminar al campaniei SEO?

Există cazuri în care clienții agențiilor specializate nu pot formula clar, de la început, care sunt rezultatele pe care vor să le obțină în urma implementării planului de acțiuni. În acest caz, agenția are rolul de a ghida clientul spre identificarea scopului campaniei. Mai concret, se vor realiza analize preliminare, în cadrul cărora se  estimează diverse valori relevante pentru stabilirea obiectivelor. Printre indicatorii analizați în această etapă se numără:

  • Vizibilitatea website-ului în rezultatele organice din Google;
  • Ranking-ul, adică poziția ocupată de site în Google pentru fiecare cuvânt-cheie;
  • Sezonalitatea în funcție de care variază volumele de căutări;
  • Distribuția căutărilor în funcție de device – mobile vs. desktop.

De asemenea, auditul preliminar cuprinde și identificarea competitorilor și a strategiilor pe care aceștia le abordează.

Pentru toate acestea se utilizează tool-uri specializate, cu ajutorul cărora se măsoară și înregistrează parametrii relevanți demersurilor SEO.

4 direcții de acțiune ale campaniilor SEO

Pornind de la informațiile obținute prin intermediul auditului preliminar, se poate formula strategia SEO. Aceasta vizează 4 direcții principale, după cum urmează:

  1. SEO tehnic;
  2. Redactare de conținut;
  3. Link building;
  4. Monitorizare și raportare;

Fiecare dintre aceste 4 componente are un rol bine stabilit în cadrul campaniei și beneficiază de resursele necesare. De regulă, proiectul va începe prin optimizarea site-ului din punct de vedere tehnic, conform recomandărilor departamentului avizat. Mai apoi, se poate trece la redactarea de conținut și la obținerea efectivă a link-urilor în diverse publicații online.

Pe tot parcursul campaniei SEO este nevoie de monitorizare și raportare constantă. În acest mod, se vor identifica la timp eventuale probleme sau modificări necesare pentru bunul mers al campaniei.

O strategie SEO formulată și implementată corect este un pas important pentru menținerea vizibilității în mediul online. O agenție cu expertiză, precum DWF, poate aduce plus valoare pentru orice business de pe piața virtuală.

DISTRIBUIȚI
loading...