De departe cea mai grea si mai obositoare meserie, viata unui sofer de camion nu este nici pe departe cum se arata in majoritatea stirilor aparute in mass-media. Putini stiu ca datorita lor si soferilor de tiruri, magazinele si hypermarketurile au produsele noastre preferate si ca, tot lor, le datoram faptul ca la benzinarii exista suficient combustibil pentru masina pe care o conducem.

O zi din viata unui sofer de camion incepe de la 4 dimineata, ora la care multi dintre noi avem un somn adanc. Si cum prima si cea mai importanta etapa a unei zile plina de stres este o ceasca din cafeaua preferata aburinda, multi si-ai dotat cea de-a “doua casa” cu accesorii de interior pentru camioane care sa le faca trezirea mai usoara.

De cealalta parte, ca sofer de camion este foarte important sa fii la curent cu noutatile din trafic. Astfel, un radio este prea putin, cu atat mai mult daca esti intr-o tara straina, a carei limba nu o cunosti. Asadar, o statie de emisie-receptie, cu care sa vorbesti cu colegii despre trafic, aglomeratie si sa va anuntati eventuale defectiuni este mai mult decat indicata.

Dar ce faci cand ai de condus ore in sir? Iti trebuie un scaun sau o husa pentru scaunul de camion confortabila, iar pe timp de iarna cu incalzire, astfel incat spatele sa nu iti fie afectat, iar concentrarea ta sa fie doar la drum.

Asa cum spuneam, viata unui sofer de camion nu este deloc usoara. Mai bine de jumatate de an plecat, departe de familie si lipsind, poate, la momente importante. Insa, in Romania, multi imbratiseaza aceasta meserie datorita salariului care, in functie de curse si de timpul petrecut plecat, creste pe masura.

Este foarte important de retinut ca cei care nu devin soferi de camion pentru bani o fac din placere sau pentru ca tatal sau bunicul au avut aceeasi meserie. Nu este greu deloc sa iti imaginezi eforturile si stresul la care se supun pentru a ne face noua, tuturor, viata mai usoara.

Intr-un studiu recent al Comisiei Europene privind situatia transporturilor din Europa se mentioneaza ca circa 30% dintre soferii de camioane si de tiruri care lucreaza in strainatate sunt din Europa. Asta pentru ca romanii sunt pusi pe treaba, stiu sa isi faca meseria cu profesionalism si castiga mult mai bine decat in tara.

Mai mult, soferii de camioane prefera cursele externe, dat fiind faptul ca starea carosabilului este mult mai buna decat in Romania, exista autostrazi care permit rularea de mare viteza, iar timpii morti (cauzati de aglomeratie si accidente) sunt cu mult redusi.