Politic

Comunicat: USR Buzău se opune ferm pensiilor speciale pentru aleşii locali

În contextul intenţiei guvernului social-democrat de a statua prin ordonanţă de urgenţă pensii speciale şi pentru aleşii locali, organizaţia judeţeană a Uniunii Salvaţi România îşi afirmă susţinerea pentru eliminarea acestui tip de beneficii şi totodată pentru o clasă politică onestă, după cum se precizează într-un comunicat de presă al acestei formaţiuni politice.

„Propunerea de acordare a unor indemnizaţii pentru primari, viceprimari, preşedinţii de Consilii Judeţene şi vice­preşedinţii de Consilii Judeţene a fost inclusă iniţial în proiectul Codului Administrativ, adoptat de majoritatea parlamentară PSD-ALDE-UDMR, inclusiv cu votul parlamentarilor PNL. Amintim că el a fost ulterior respins în in­tegralitate de Curtea Constituţională, opoziţia repre­zentată de USR reuşind cu mare greutate să obţină de la PNL cele trei semnături care mai erau necesare pentru depunerea sesizării. În această săptămână, un proiect identic urmează să fie adoptat de guvernul Dăncilă, prin ordonanţă de urgenţă. Pensia pentru un singur mandat s-ar ridica la aproape 800 de lei, în timp ce cea mai mare sumă de bani ar urma să fie dată celor cu trei sau mai multe mandate, undeva la 2.400 de lei”, precizează sursa citată.

În viziunea USR Buzău, „soluţia pentru a opri vechea clasă politică din aceste încercări repetate de a-şi acorda privilegii este susţinerea partidelor noi, crescute de la firul ierbii. USR nu doar că se opune adoptării de noi pensii speciale, USR are propriul proiect de eliminare a acestora (toate pensiile speciale, mai puţine cele acordate meritat fostelor cadre militare şi magistraţilor). Asemenea tactici trebuie să înceteze, interesele materiale şi politice individuale trebuie ignorate pentru binele general al cetăţenilor”, se mai arată în comunicatul de presă.

Reamintim că guvernul in­tenţionează să adopte în această săptămână, Codul Ad­minis­trativ prin ordonanţă

de urgenţă. Potrivit proiectului de OUG, obţinut de G4Media.ro, sunt păstrate majoritatea pre­vederilor controversate din legea care a fost declarată neconstituţională: pensiile speciale pentru aleşii locali – primari, viceprimari, preşedinţi şi vicepreşedinţi de consilii judeţene -, reducerea  majorităţii cu care se pot lua deciziile privind patrimoniul loca­lităţilor, de la două treimi la jumătate plus unu, şi creşterea numărului angajaţilor din primării. Potrivit unor jurişti consultaţi de G4Media.ro, ur­genţa nu se justifică în acest caz, astfel că o ordonanţă de urgenţă pe Codul Administrativ ar putea fi declarată neconstituţională.

În noiembrie 2018, Curtea Constituţională a decis, cu unanimitate de voturi, că legea privind Codul Administrativ este neconstituţională în integralitate pe motive extrinseci. Actul normativ a fost respins deoarece, în cadrul procedurilor de adoptare, Parlamentul a încălcat principiul bicameralismului, ceea ce însem­na că procedura parlamentară trebuia reluată de la zero. Un alt motiv care a stat la baza deciziei CCR a fost că iniţiatorii Codului Administrativ nu au solicitat avizul obligatoriu al Consiliului Economic şi Social. „Legea te obligă să soliciţi acest aviz. Chiar dacă ei nu trimit răspuns sau dacă avizul este ne­gativ, este obligatoriu să-l ceri”, au explicat oficiali din cadrul Curţii. Codul Administrativ a fost adoptat pe 9 iulie de Camera Deputaţilor în calitate de for de­cizional  cu 175 de voturi “pentru”, 33 “împo­trivă” şi 15 abţineri.

Ce prevederi controversate cuprinde ordonanţa de urgenţă

Una dintre prevederile pro­iectului de OUG privind Codul Administrativ vizează creşterea numărului de angajaţi în pri­mării, măsură care, au explicat surse din administraţia locală pentru G4Media.ro, este menită să fidelizeze aleşii locali. Astfel, primarii de comune vor avea voie să angajeze doi consilieri, spre deosebire de unul singur în prezent, deşi sunt primării atât de sărace, încât nu îşi permit să plătească nici măcar perso­nalul minim pe care îl au în prezent. O a două măsură este transformarea viceprimarului în demnitar, lucru care înseamnă că acesta va avea propriul cabinet de lucru, cu propriul consilier.

 

Una dintre cele mai importante prevederi ale proiectului de OUG privind Codul Administrativ sunt pensiile speciale pentru primari, viceprimari, preşedinţi şi vicepreşedinţi de Consilii Judeţene. Modul de calcul al pensiei speciale pentru aleşii locali este similar celui pentru pensiile speciale ale parlamentarilor: produsul numărului lunilor de mandat cu 0,4% din indemnizaţia brută lunară aflată în plată. Pensia specială se acordă cu condiţia ca persoana respectivă să fi avut minimum un mandat întreg de primar, viceprimar, preşedinte sau vicepreşedinte de Consiliu Judeţean, iar în calcul se iau ma­ximum trei mandate. De asemenea, pensia specială se cumulează cu orice alt tip de venit, inclusiv pensia normală, şi se plăteşte din bugetul ministerului responsabil cu administraţia publică. Nu beneficiază de pensia specială persoana condamnată, în calitate de ales local, pentru infracţiuni de corupţie.

O altă prevedere a proiectului de OUG privind Codul administrativ vizează că deciziile privind patrimoniul unităţilor administrativ teritoriale vor putea fi luate cu jumătate plus unu din numărul consilierilor locali sau judeţeni, faţă de majoritatea de două treimi, necesară în prezent. Propunerea de modificare a fost făcută de Ministerul Dezvoltării, unde a fost scris proiectul de Cod Administrativ, care a preluat practic un amendament depus de Darius Vâlcov în 2015 la legea administraţiei publice locale. Potrivit noii prevederi, cele mai multe decizii privind patrimoniul, inclusiv închirierea sau concesionarea, se vor lua cu jumătate plus unu din numărul total al consilierilor. Majoritatea de două treimi a rămas doar în ceea ce priveşte deciziile de vânzare, cumpărare, schimb sau donaţie a proprietăţilor imobiliare aflate în patrimoniul oraşelor, comunelor şi judeţelor.

4 Comentarii

  1. Cota unica, impozitarea liniara sau cum se spune in engleza „flat tax” e specifica tarilor bananiere .As dori sa stiu si eu cand va aparea un partid care sa spuna lucrurilor pe nume, ca, din cate se pare nici USR nici PNL nu au pomenit mai nimic de impozitarea progresiva, specifica tarilor civilizate/dezvoltate.Doar Florin Georgescu si Ilie Serbanescu au avut niste tentative esuate de a deschide ochii poporului indobitocit.Doar ca primul vrea impozitare progresiva pe numarul de proprietati, deci daca am 4 case batranesti din chirpici mostenire, trebuie sa fiu supraimpozitat ca sunt prea bogat:))

  2. COMENTARIU EDITAT: Ideea USR-ului este buna. Totusi nu pot sa nu remarc cele trei figuri din poza… Am votat USR cunoscand CV-urile celor propusi si a unor lideri din Bucuresti. Daca citeam din timp CV-urile celor care compun organizatia din Buzau cred ca nu mai mergeam la vot si mai ales n votam USR-ul. Asistenta medicala (…), ceilalti cu facultati al caror nume suna bine dar ei sunt niste neadaptati in viata de zi cu zi…Calitate proasta la Buzau, dar am dat votul pentru cei din Bucuresti

  3. Cand candidezi pentru functia de primar o faci din prorpie initiativa, in cunostinta de cauza a conditiilor de munca, din dorinta de a te pune la dispozitia comunitatii, fara nici-o restrictie, cu toate drepturile si obligatiile care deriva din acest act. Pentru acest efort, de cele mai multe ori destul de mare, presedintii de CJ si adjunctii, primarii, viceprimarii, primesc indemnizatii lunare, alaturi de consilierii judeteni si locali pentru participarile la sedintele de CJ sau CL.
    De aici si pana la acordarea unei pensii speciale, in cuantum fix, pentru un mandat pana la maxim trei, este incorect, corobarat cu celelalte categorii de pensii speciale, acordate magistratilor, judecatori si procurori, militarilor sau diplomatilor, intrucat aceste din urma categorii au, prin legi speciale, interdictii majore pe intreaga cariera. De altfel, Curtea Constitutionala s-a pronuntat de mai multe ori asupra acordarii unor pensii speciale diferitelor categorii sociale (lucratori ai Curtii de Conturi, parlamentari, personal auxiliar, iar acum presedintii de CJ, vicepresedintii, primarii si viceprimarii) respingand ca neconstitutionale prevederile respective.
    Pentru mandatele alesilor duse cu succes pana la capat cea mai mare recompensa este recunoasterea publica a comunitatii proprii, altfel devine un gest meschin.

  4. Alesii locali, o duc prea bine ca sa traiasca tot atat ca si ceilalti oameni de rand. Asa ca in cativa ani toata agoniseala romanilor se va duce pe pensiile speciale ale miilor ce au ocupat functii de acest fel. PSD-ul are mintea ingusta, nu se gandesc decat ptr. moment, la problemele lor, nicidecum ce va fi de astazi inainte, la copii etc. De unde sa fie atata amar de banet daca se pleaca continuu ? Majoritatea nu se mai intorc si de o fac, ei vor primi pensii din tarile unde au lucrat , iar aici va fi vai si amar. Sa nu le fie mila de alesi, ei intotdeauna sunt pusi pe liste in functie de averile acumulate. Totii, nu sunt oameni de rand, umbla cu smecherii, si niciodata familia lor nu o s-o duca cumva mai putin bine. PSD-ul are mare frica de alegatori si ptr. asta mobilizeaza alesii de partea lor. Pana mai ieri fraudau alegerile, se pare ca astazi li s-au „incuiat usile” si fac tot felul de tampenii ptr. asi mentine acolo sus procentul.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker