Acest ultim cod portocaliu, sub care s-a aflat și județul Buzău până duminică seară, mi se pare o mare făcătură. Cam ca și cel roșu de mai an, când fostul prefect Buleandră dispusese blocarea municipiului, în timp ce toate șoselele naționale, cel puțin, erau fără strop de zăpadă.

    În fine, de această dată am avut de-a face cu o schimbare de atitudine a autorităților, cel puțin în ceea ce privește drumurile naționale. S-a aplicat cu sfințenie principiul conform căruia un drum închis este bun închis, iar utilajele de deszăpezire își pot continua liniștite șederea. În acest mod, nu mai țipă nimeni că nu s-a făcut nimic, lăsăm viscolul să se liniștească, poate mai dă și Bunul Dumnezeu puțină căldură să se mai topească zăpada de la sine, iar deszăpezirea propriu-zisă se face cu mult mai puțină cheltuială din partea celor care și-au adjudecat licitațiile. Eventual înjură fraierii care încearcă să iasă din oraș, dar sunt mult mai puțini și au și vocea gâtuită de a atâta așteptare.

    Și mai este un aspect, bine sesizat de observatorii vieții ­Ca­pitalei. Aici, firmele de deszăpezire au fost amendate cu uriașele sume de 2.205 lei de căciulă, în condițiile în care contractele semnate se ridică la aproximativ 20 milioane lei pentru fiecare sector, cu excepția Sectorului 4, unde suma este dublă. Cum să nu-ți convină să nu cheltui bani scoțând utilajele la muncă? Plătești câteva mizilicuri de amenzi într-o iarnă, dar economia este uriașă. Totul  subparavanul codului portocaliu, care, într-o măsură, ți-ar putea scuza lipsa de reacție dacă dai vina pe sindromul Meșterului Manole: dacă iei zăpada, o pune viscolul la loc.

DISTRIBUIȚI
loading...