Problemele de trafic de pe DN 10, din zona Siriu, nu vor fi rezolvate prea curând. Răspunzând unor adrese înaintate de Instituția Prefectului, Ministerul Transporturilor și Direcția Regională de Drumuri și Poduri București au transmis luni că, la începutul lunii august, a fost depusă o ofertă din partea unei firme de construcții interesată de proiectarea și execuția lucrărilor de reparații la viaductul Giurca de pe DN 10, km 82+632 (în amonte de Siriu), aflat într-un stadiu avansat de uzură.

La această dată, documentația depusă de firma respectivă se află în curs de evaluare a ofertei financiare, urmează desemnarea și comunicarea câștigătorului, iar apoi încheierea și semnarea contractului, data estimată fiind 31 august 2019. După semnarea contractului, mai informează DRDP București, se va trece la proiectarea pe faze (Proiectul pentru Auto­rizația de Construire și Proiectul Tehnic de Execuție) cu o durată de 75 de zile, a informat Instituția Prefectului pe pagina de Facebook.

Odată ce P.T.E. va fi avizat de către Comisia Tehnico-Economică a DRDP București, va fi emis ordinul de începere a lucrărilor de execuție. Asta înseamnă că până în noiembrie nici vorbă să înceapă lucrările, iar apoi intervenția este condiționată de vreme. Astfel că abia anul viitor s-ar putea circula în condiții normale pe viaductul Giurca.

Promisiunile respon­sabililor Companiei Națio­nale de Administrare a Infrastructurii Ruiere pentru urgentarea investiției nu s-au concretizat, deși, potrivit reprezentanților Prefecturii, până la 1 august ar fi trebuit să fie desemnată o firmă care să înceapă refacerea suprastructurii. Prima licitație nu a fost un succes, iar în aceste condiții s-a așteptat desemnarea unui constructor pentru ca intervenția să fie realizată în regim de urgență. Procedurile birocratice întârzie însă lucrările.

Viaductul Giurca, aflat în zona Siriu, pe DN 10 Buzău–Brașov, are o lungime de aproape 300 metri. Acesta este într-o stare avansată de degradare, anul trecut fiind consemnate două avarii grave ale suprafeței de rulare. Pentru siguranța viaductului și a participanților la trafic, acolo a fost impusă restricția de 3,5 tone, iar circulația rutieră se desfășoară pe o singură bandă de mers cu lățimea de 2 metri. La km 86+300, în apropiere de viaductul Stânca Teherău, unde jumătate din carosabil s-a surpat în urma unei alunecări de teren, aceeași firmă care a realizat co­pertina de beton ce protejează DN 10 de căderile de pietre din zona situată în amonte de barajul Siriu, precum și reparațiile din zona Măgura, va consolida versantul prin realizarea a 42 de foraje pentru turnarea unor piloți din beton armat în vederea consolidării versantului, a unui șanț pentru captarea apelor pluviale și a unei subtraversări a șoselei pentru drenarea acestora.

DISTRIBUIȚI
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Scrieți comentariul dvs.
Introduceți numele dvs.