Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a elaborat şi a depus spre finanţare aplicaţia pentru proiectul privind elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic destinate construirii drumului de mare viteză care să facă legătura între Ploieşti şi Buzău, conform unui comunicat postat pe site-ul CNAIR. Pentru că există posibilitatea de finanţare europeană a acestui proiect, prin intermediul Programului Opera­ţional Infrastructură Mare, cheltuielile statului cu acest obiectiv de infrastructură rutieră ar fi mult diminuate, iar etapele ar trebui parcurse în aşa fel încât să se încadreze în prevederile contractului de finanţare care ar urma să fie semnat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

   În prezent, se află în etapa de evaluare ofertele depuse de firmele şi asocierile care s-au prezentat la procedura de achiziţie a serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru drumul de viteză care ar putea să facă legătura mult mai uşor între Capitală, prin autostrada A3, şi Moldova, prin Buzău.

   Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat, joi după-amiază, că a depus, în calitate de beneficiar, aplicaţia de finanţare pentru proiectul ,,Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru Drum de mare viteză Ploieşti-Buzău“ în vederea obţinerii fondurilor europene alocate prin intermediul Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020. Parte a reţelei de infrastructură Ten-T Centrală, drumul de mare viteză Ploieşti-Buzău ar urma să traverseze judeţul Prahova şi judeţul Buzău, practic teritorii din regiuni diferite ale ţării, ceea ce a determinat încadrarea proiectului pentru depunerea sa spre finanţare prin POIM.

   Conform CNAIR, valoarea totală a proiectului este de 27.639.095,23 lei (inclusiv TVA) şi va fi finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% – contribuţia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune (23.262. 905,15 lei), 25% – contribuţia naţională (5.815.726,29 lei), iar restul de 4.376.190,08 lei reprezintă valoarea TVA ­afe­rentă cheltuielilor eligibile.

   Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat, în luna noiembrie a anului 2016, procedura de achiziţie pentru desemnarea proiectantului care se va ocupa de elaborarea studiului de ­fe­zabilitate şi a documentaţiei privind proiectul tehnic, strict necesare pentru iniţierea, ulterior, a procedurii de achiziţie a lucrărilor. Nouă asocieri de firme au depus ofertele pentru şoseaua de viteză care va lega Ploieştiul de Buzău, cu plecare din zona comunei prahovene Dumbrava, acolo unde este propusă realizarea unei joncţiuni cu autostrada Bucureşti-Ploieşti, printr-un nod rutier.

   Acciona Ingenieria SA, societate spaniolă cu punct de lucru în Bucureşti, a intrat în cursa pentru obţinerea contractului de realizare a studiului de ­fe­zabi­litate şi a proiectului tehnic alături de opt subcontractori, iar Consitrans SRL Bucureşti, al doilea ofertant, a venit cu doi subcontractori, unul dintre aceştia fiind Institutul de Arheologie ,,Vasile Pârvan”.

   Asocierea Rina Consulting SPA (Italia) – Rina Consulting East Europe – Viaponte Rom SRL, prima firmă fiind şi liderul asocierii, vine cu alţi trei subcontractori, în timp ce Asocierea Egis România SA – Egis International SAS (Franţa) s-a prezentat cu cinci subcontractori, prin­tre aceştia fiind şi Institutul de Arheologie ,,Vasile Pârvan”, iar Asocierea SC Italrom Inginerie Internaţională SRL- SC Metroul SA-SC ISPCF SA a venit cu ci­nci subcontractori şi un terţ susţinător din Polonia. Asocierea Romair Consulting SRL-SC Dohwa Enginiering Co LTD (Coreea de Sud) a venit cu 12 subcontractori, printre care se află Muzeul Naţional de Istorie a României. Asocierea Eurocerad International SRL-3TI ­Pro­getti Italia-Ingegneria Integrata SPA a depus documente pentru cinci subcontractanţi, iar asocierea Search Corporation SRL (firma care a fost proiectantul general al autostrăzii Bucureşti-Braşov) – SC Best Consulting & Design SRL-SC Formin SA s-a prezentat cu 13 subcontractanţi.

   Cel de-al nouălea ofertant care s-a înscris în cursa pentru proiectarea drumului de mare viteză Ploieşti-Buzău este asocierea Tractebel Engineering SA-Expert Proiect 2002–Transproiect 2001 SA, cu şase subcontractori şi terţ susţinător Tractebel Engineering SA Belgia.

   Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat licitaţia pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru drumul de mare viteză Ploieşti-Buzău în luna noiembrie a anului 2016, însă, din cauza numeroaselor contestaţii, deschiderea ofertelor a fost amânată de numeroase ori, deşi acest lucru ar fi trebuit să aibă loc în ianuarie 2017. Obiectul contractului care ar viza serviciile menţionate ar cuprinde inclusiv asistenţa tehnică destinată pregătirii aplicaţiei de finanţare, tocmai pentru că se doreşte ca acest obiectiv de infrastructură rutieră să fie finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM). Potrivit aceleiaşi documentaţii, lungimea estimată a tronsonului de la Dumbrava la Buzău – parte a drumului expres care ar trebui să lege sudul de nordul ţării – va fi de 65 de kilometri, iar viteza de proiectare va fi de 120 de kilometri pe oră. 

DISTRIBUIȚI