Educație

Cine nu ia Evaluarea Națională repetă anul? Ion Dobre: „Nu cred că doar în anul terminal reușim să umplem toate golurile pe care le are un astfel de elev”

Noi discuții pe baza viitoarei legi a educației. ­Mi­nistrul Ecaterina Andronescu a declarat că structura sistemului de învățământ va fi modificată. Prima schimbare va fi redenumirea clasei pregătitoare. Aceasta se va numi „clasa întâi”. Schema prezentată ca propunere  de ministrul Educației arată că nu va mai exista o clasă pregătitoare, ci elevii intră direct, de la grădiniță, în clasa întâi, la vârsta de 6 ani.

Clasele din ciclul primar clasic vor fi I-III, urmând ca la clasa a IV-a elevii să aibă în continuare învățător, dar și profesori. Evaluările Națio­­nale noi sunt propuse să aibă loc la clasa a III-a (actuala clasă a II-a) și la clasa a VI-a (actuala clasă a V-a). În prezent, Evaluările Naționale au loc la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a.

Clasa a IX-a ar putea trece la gimnaziu, prin redenumirea claselor, iar o altă noutate ar fi apariția unui consilier de carieră în schema de la clasele VII-IX. Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a va deveni Evaluarea Națională de la clasa a IX-a.

„Dacă dânsa își spune public părerile, asta nu înseamnă că așa va fi”    

De partea cealaltă, sindicatele din Educație spun că deocamdată acestea sunt doar niște opinii ale ministrului Educației. Deși până la sfârșitul lunii martie ar fi trebuit să existe un draft de lege, nu există încă așa ceva.

„Declarația doamnei ­mi­nistru că a început deja dezbaterea pe Legea Educației este una falsă. Sigur că dânsa a prezentat în unele județe, cum a fost și la Buzău, cum vede ea anumite lucruri, dar de aici și până la concretizarea  într-un proiect de lege este cale lungă. Nu avem un draft de lege pe care să discutăm. Angajamentul era ca un asemenea draft să existe până la finalul lunii martie, pe care să se pronunțe elevii, părinții și sindicatele, dar nu s-a întâmplat până acum. Dacă dânsa își spune public părerile asta nu înseamnă că așa va fi”, a declarat Ion Dobre, liderul Sindicatului Învățământului Preuniversitar (SÎP) Buzău.

Referitor la simulările examenelor naționale, liderul profesorilor buzoieni spune că rezultatele catastrofale înregistrate de curând pot fi privite și în altă cheie, mai ales în cazul elevilor din clasa a XII-a.

 O explicație pentru rezultatele catastrofale la simulări    

„După cum vedem aceste evaluări încep tot mai mult să nu își mai aibă rostul. Chiar dacă părinții îi îndeamnă pe elevi să fie serioși, cei mari tratează evaluările superficial. Cei din an terminal își spun că este mai bine să nu arate ce știu pentru a scădea nivelul de dificultate al subiectelor la examenele naționale care țin cont de rezultatele simulă­rilor”, a  mai declarat Ion Dobre.

O altă propunere enun­țată de ministrul Andronescu este introducerea unui an suplimentar pentru elevii care iau note mici la Evaluarea Națională. „Cei care nu fac față la Evaluarea Națională propunem să facă un an suplimentar. Nu înseamnă un an de repetenție, neapărat, ci să nu lăsăm pe nimeni să treacă mai departe de acest nivel fără competențele necesare”, a spus Ecaterina Andronescu citată de edupedu.ro.

„Este repetențiatul în altă formă”

„Probabil că eu nu știu să citesc fraza spusă de doamna ministru. Nu rămâne repetent, dar mai face o dată anul. Este repetențiatul în altă formă. Lipsurile elevilor vin de pe parcursul a 5-7 ani de școală. Credeți că doar în anul terminal reușim să umplem toate golurile pe care le are un astfel de elev? Unele sunt deja istorie. Dacă ai goluri care vin din clasa a V-a ce mai poți face în clasa a VIII-a sau a IX-a? Eu nu cred că este tocmai o decizie bună, dar ministrul are dreptul să se pronunțe. Rămâne de văzut dacă se va concretiza în cadrul unui proiect de lege”, a mai spus liderul SÎP Buzău.

3 Comentarii

  1. De atata vreme ne facem ca facem cate ceva incat a ajuns invatamantul o batjocora. Au adunat in corpul profesoral tot ceea ce nu a incaput in alta parte, promovand nonvaloarea, pilaraia(253) si tupeul fara margini. Astfel a fost terfelita meseria de dascal si astazi nimeni nu mai da doi bani pe profesori.
    Interesul elevilor pentru scoala a scazut, sintagma „ai carte , ai parte „nu mai este valabila.
    Se impletesc vorbe, se toaca bani aiurea : proiecte, comisii si comitete….si ne duuuucem in jos.

  2. La ce e bun un inspectorat scolar? La etalat posete si tinute obtinute in urma inspectiilor efectuate….scolile sa isi selecteze personalul si daca le convine sa ramana numai cu cei cu pile si slab pregatiti, vor suporta efectele.

  3. Domnule, sistemul educațional al școlilor românești este deficitar. Nu mai stăruiți pe spusele d-nei Andronescu. Eu vă amintesc spusele dumneaei în septembrie 2001 în amfiteatrul Hasdeului: „vom face o reformă în continuitate”. Se referea la Reforma începută în anii 1997-2000. Nu a făcut nimic pentru că nu a înțeles sensul și conținutul reformei. Acum vine cu tot felul de amănunte care demonstrează că nu prea le are cu învățământul preuniversitar. Nu aud de la dânsa nimic despre individualizare, despre lucrul în echipă, despre un sistem naținal unic de promovare și selecție a pers. didactic, despre desființarea căpușelor ce toacă inutil bugetul învățământului și au devenit anacronice: inspectoratele școlarea , ARACIP-ul, agențiile ministerului, „universitățile”din casele Corpului Didactic, etc..Pentru un sistem educațional util, performant, național și practic e nevoie de o radicală schimbare. E vorbă prea multă!! Inovția așteptă la colț dar ne facem că nu o vedem…

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker