Peste 40 de străzi din municipiul Buzău vor intra, din această săptămână, în reabi­litare, a anunţat, vineri, primarul Constantin Toma, în cadrul unei conferinţe de presă, dedicate începerii lucrărilor aferente obiectivului de investiţii „Reabilitare străzi neasfaltate din municipiul Buzău – loturile 1, 2, 3, 4 şi 5”, care cuprinde cele 43 de străzi de pământ care nu au fost niciodată asfaltate. Lucrările vor fi realizate de către firma bucureşteană „HIDRO-SALT B92”, care şi-a adjudecat, prin licitaţie, întreaga lucrare.

„Astăzi avem pregătite şi s-au semnat toate autorizaţiile de construire pentru cele 43 de străzi, ordinea de începere a lucrărilor, care vor demara săptămâna (aceasta, n.r.). Licitaţia a început practic acum un an de zile, iar din cauza birocraţiei arhicunoscute din ţara noastră, a durat foarte mult. Spunea domnul Băiculescu (directorul general al societăţii bucureştene, n.r.) <staţi liniştiţi, am licitaţii de acum doi-trei ani>, deci noi suntem, până la urmă, privilegiaţi că avem şansa ca, după un an de zile, să avem un câştigător care se poate apuca de aceste lucrări”, a spus Constantin Toma, primarul municipiului Buzău.

Deugene Băiculescu, director„HIDRO-SALT B92”

În ceea ce priveşte lucrările de anvergură pe care societatea „HIDRO-SALT B92” le va avea de făcut, directorul general al firmei amintite, Deugene Băiculescu, a declarat că nu sunt nici uşor de realizat, dar nici prea greu. Cert este, a spus acesta, faptul că unele dintre străzi nu vor putea fi lărgite: „Sunt unele străzi care nici nu pot fi lărgite, pentru că nici oamenii n-au gândit în momentul în care, vorbind ca la ţară, au bătut ţăruşul de gard, trebuia să se gândească să lase o rezervă. Sunt drumuri care se încadrează în limita statului. Nu este o misiune nici grea, dar nici uşoară. Am un proiect pe care trebuie să-l duc la bun sfârşit, indiferent cât de greu sau cât de simplu va fi”, a menţionat Deugene Băiculescu, directorul general al societăţii „HIDRO-SALT B92” Bucureşti.

Covorul asfaltic al străzilor are o garanţie de cinci ani. Aceasta înseamnă că atunci când, spre exemplu, primăvara apar gropi în asfalt, societatea respectivă va fi cea care le va acoperi. Tocmai pentru a nu se mai produce acele situaţii în care după asfaltarea unei străzi aceasta să fie din nou spartă, pentru efectuarea unor lucrări de către alte societăţi, precum Compania de Apă, Electrica, Distrigaz sau alt furnizor de servicii, constructorul şi administraţia locală au purtat discuţii cu reprezentanţii acestora, astfel încât lucrările necesare să fie realizate înainte de asfaltarea străzii.

„Timp de cinci ani de zile, conform unei hotărâri a Consiliului Local, nimeni nu are voie să mai intervină, şi asta o spun dumnealor ca furnizori de utilităţi, iar în cazuri excepţionale, vom trata excepţional”, a explicat Constantin Toma. Durata lucrărilor de refacere a celor 43 de străzi este cuprinsă între 5 şi 12 luni, în funcţie de fiecare lot, acestea fiind în total în număr de cinci.

• Lotul 1 (3,288 milioane lei): Hipodrom, Hangarului, Şantierului, Saturn Linie, Toamnei, Aleea Ceferiştilor şi Iancu Demetriade – termen de realizare 10 luni;
•  Lotul 2 (2,864 milioane lei): Veteranilor, Intrarea Flacăra, Cărămidarilor, Aleea Florilor, Gogu Vicatus, Simila, Intrarea Islazului, Granitului, Ţiglari, Fundătura Uzinei – termen de realizare 6 luni;
• Lotul 3 (3,179 milioane lei): Căpitan Laurenţiu Purcherea, Si­riului, Izlazului, Intrarea Luminişului, Morilor, Cercului, Fundătura Pescăruş, Foişor, Aleea Livezilor, Haiducului – termen de realizare 6 luni;
• Lotul 4 (680.745 lei): Aleea Cimbrului, Liliacului, Grădinilor, Cerbului, Fundătura Salcâmilor, Fundătura Berzei – termen de realizare 5 luni;
• Lotul 5 (4,928 milioane lei): Primăverii, Călăraşi, Coloniilor, Câlnău, Călmăţui, Fundătura Salciilor, Intrarea Lujerului, Arţarului, Şoseaua Vadu Paşii, Târgului – termen de realizare 12 luni.

 

DISTRIBUIȚI
loading...

1 COMENTARIU

  1. Teoretic cand cineva face ceva constructiv trebuie sa ne bucuram.Mai ales ca am avut un primar care nu a facut nimic si orice se face acum e mai mult decat acel nimic.
    Doar ca este ca si cand ai bea apa ca este sanatos si doar atat ,fara sa mananci felurile principale.Imi cer scuze pentru cei care vor fi beneficiarii asfaltarii dar cred ca trebuia continuat cu strazile cu trafic foarte intens utilizate de cei mai multi dintre buzoieni si cei din tranzit.Ma refer la str. Transilvaniei,Aleea Sporturilor etc. Si le venea randul si celorlalti daca Primarul se tine de acest proiect.
    Nu cred ca se compara un trafic de 2 milioane de masini pe an cu 2.000 !!Chiar si cei de pe strazile asfaltate acum ar beneficia de asfaltarea strazilor principale.Acum ei vor iesi din curte cateva sute de metri pe un asfalt bun,multumiti ,iar apoi vor injura ca inainte alaturi de ceilalti mii-zeci de mii !!

Comments are closed.