Noul ministru al Educaţiei, Valentin Popa, a anunţat, la o întâlnire cu reprezentanţii părinţi­lor, că doreşte ca media claselor V – VIII, care acum contează în proporţie de 20% la admitere, să fie calculată doar din tezele de la materiile de bază: română şi matematică pentru clasele a V-a, a VI-a şi a VII-a, plus istorie sau geografie în clasa a VIII-a. Aceste teze ar urma să devina testări naţionale, urmând să se dea în acelaşi timp, cu subiect unic.

„Dacă ministrul îşi va păstra această propunere, ea urmează să fie pusă în dezbatere. În orice caz, potrivit Legii Educaţiei, chiar dacă va fi adoptată această hotărâre, ea urmează să îşi facă efectul de la anul. Referitor la justificarea unei astfel de propuneri, cu siguranţă sunt şi argumente pro, şi contra. Rămâne să vedem ce vor spune toţi cei implicaţi: elevi, profesori, ­pări­n­ţi. Este prematur să ne pronunţăm. Este adevărat că elevii încep să fie mai interesaţi de materiile la care dau admitere şi se concentrează mai mult să se pregătească la matematică şi română. Pe de altă parte, nu ştiu dacă nu ar fi poate mai bine să îi încurajăm să îşi formeze o cultură generală solidă, să se pregătească în clasele de şcoală generală, la toate materiile, urmând ca ulterior, în liceu să se specializeze pe un profil anume, în funcţie de ceea ce îşi propun să facă mai departe în viaţă”, a declarat, pentru OPINIA, liderul Sindicatului Învăţământului Preuniversitar (SÎP) Buzău, Ion Dobre.

Pe de altă parte, asociaţiile de părinţi cer revenirea la examenul de admitere şi renun­ţarea la evaluarea naţională. Există tot mai multe voci care spun că actualul sistem nu are relevanţă, în condiţiile în care notele şi mediile din clasele V-VIII nu reflectă întotdeauna pregătirea reală a elevilor.

Admiterea la liceu a mai suferit o modificare în 2017, atunci când Ministerul Educaţiei a schimbat calculul mediei de admitere. Practic, ponderea mediilor din clasele V-VIII a ajuns la doar de 20%, faţă de 25% cât a fost în anii precedenţi.

DISTRIBUIȚI