Administrație

Ce modificări a impus Codul Adminsitrativ la Consiliul Județean Buzău

Județul Buzău are din această lună secretar ­ge­neral. Funcția nu este una nouă, ci este una și aceeași cu cea de secretar al județului a fost redenumită în noul Cod Administrativ. Consilierii județeni și-au dat acordul în ședința de luna trecută pentru aprobarea numărului de personal, a numărului de funcții publice, a organigramei și statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean în forma actua­lizată conform noilor prevederi legale. Prin modificările ce s-au impus, prevăzute în forma actualizată a structurii organizatorice, se majorează numărul de posturi de la 245 la 251, cu o diferență de șase posturi pentru ca­binetele demnitarilor – președinte și cei doi vicepreședinți. La acest număr se adaugă trei funcții de demnitate publică și zece posturi contractuale pentru pentru proiecte cu finanțare externă nerambursabilă. Numărul total de posturi din statul de funcții este astfel de 264 posturi. Acest număr se încadrează în cel transmis de Prefectură, potrivit legii, de 496 de posture, menționează reprezentanții CJ Buzău.

Noul Cod administrativ a intrat în vigoare după ce a fost publicat, pe 5 iulie, în Monitorul Oficial. Acesta a fost adoptat în iunie, prin ordonanță de urgență.

În noul Cod administrativ se arată, între altele, că șeful statului poate refuza o numire în Guvern o singură dată, pe motive de oportunitate. Termenul primului ministru pentru propunere este de cinci zile, iar termenul de răspuns al președintelui este de zece zile. În ceea ce privește mandatele consilierilor locali, acestea sunt validate de instanță, nu de o comisie de validare. Documentul prevede, totodată, indemnizații de vârstă pentru primari, viceprimari, președinți și vicepreședinți de consiliu județean. De asemenea, este prevăzut și dreptul autorităților pu­blice locale de a decide utilizarea limbii minorităților în instituțiile publice și în situațiile în care procentul locuitorilor vorbitori ai limbii respective este mai mic de 20%. O altă modificare vizează înlocuirea sintagmei „în forma bilingv” cu sintagma „în limba română și în limba minorităților”, în cazul în care în comunitate trăiesc mai multe minorități.

Drept urmare, și Consiliul Județean Buzău, dar și alte autorități publice locale, trebuie să se adapteze noilor reguli din administrație și să opereze anumite modificări, menite să conducă spre eliminarea birocrației excesive. Spre exemplu, Codul administrativ prevede ca anumite documentații care până acum aveau nevoie de aprobări de la nivelul ­mi­nisterelor, acum acestea se pot obține de la Consiliile județene sau de la primării. În acest fel, se scurtează timpul de așteptare până la primirea avizelor necesare desfă­șurării unor activități, cum ar fi cele din domeniul turismului.

Un comentariu

  1. Sunt prea multi angajati in Consiliul Judetean Buzau…multi pilosi incompetenti…intr-o buna zi toate astea se vor razbuna.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker