Este ştiut că autorităţile iau măsuri pe un drum intens circulat abia în al doisprezecelea ceas, şi obligatoriu după ce problema a cauzat pierderi de vieţi omeneşti. S-a întâmplat, de pildă, pe centura Buzăului, în aşa-zisa „curbă a morţii”, în care s-au montat separatoare de sens abia după ce a trebuit să moară în accidente vreo şapte-opt oameni.

Una dintre cele mai pe­riculoase intersecţii din judeţul Buzău, în care se petrec frecvent accidente grave, ,,supravieţuieşt” tuturor eforturilor Primăriei de a rezolva această situaţie. Pe DN2-E85, la intersecţia cu drumul spre Florica, evenimentele rutiere se succed, fără ca demersurile făcute de 13 ani pentru soluţionarea acestei probleme, extrem de grave, de către autorităţile locale să primească soluţio­narea aşteptată. Mai exact, pe DN2-E85, la intersecţia cu şoseaua spre Florica, zona nu este semnalizată corespunzător, în pofida unui trafic intens către  Bucureşti. Nu există indicatoare de presemnalizare, care să arate din timp conducătorilor auto că urmează un drum la stânga. În zonă se circulă cu viteză mare, iar şoferii, în multe situaţii, îi observă prea târziu pe cei care urmează să vireze pe drumul către Florica, ceea ce determină numărul mare de accidente şi tamponări din această zonă periculoasă.

Nu este familie în comuna Florica  care să nu fi avut de suferit de pe urma acestei intersecţii atât de periculoase, iar demersurile făcute de Primăria comunei încă din anul 2005 au fost fără niciun rezultat. Până acum doi ani, când au  început să curgă promisiunile, dar responsabilii Companiei Naţionale  de Administrare a Infrastructurii Rutiere s-au mişcat abia în 2018. În vară, lucrarea de amenjare a intersecţiei cu bandă de stocaj pentru virajul la stânga pe DN2 intersecţie cu DJ 203C, spre Florica, a fost scoasă la licitaţie în Sistemul Electronic de Achiziţii  Publice (SEAP) pentru suma de 1.244.976,63 lei, dar nu s-a finalizat. La începutul acestei luni, oferta a fost iar urcată în SEAP printr-un anunţ de participare simplificat, iar termenul de depunere a ofertelor expiră vineri, 28 septembrie. Chiar dacă de această dată sunt firme interesate să realizeze această lucrare, ofertele au termen de evaluare 28 ianuarie 2019, ceea ce înseamnă că până la primăvară nu se va mişca nimic în intersecţia cu pri­cina.

„Toate demersurile noastre nu au rezolvat nimic. Cei de la nivel judeţean au înaintat cererea la CNADNR, de unde ni s-a comunicat că nu se poate interveni să se modifice proiectul aşa cum este el acum. Au urmat alte demersuri la nivel central şi, în final, în luna iulie 2015, ni s-a spus de către CNADNR că se caută o soluţie tehnică, aşa că noi aşteptăm această soluţie tehnică de mai bine de un an şi tot nimic, iar accidentele se produc în continuare”, ne declara primarul Ion Zaharia în 2016. O victimă a ,,intersecţia groazei“ este chiar contabila Primăriei Florica. Aceasta a suferit răni la cap, iar maşina pe care o conducea a fost serios avariată, după ce a fost lovită puternic din spate de un autoturism care rula cu 140 km pe oră.

„Ceea ce se întâmplă aici este crimă cu premeditare“

„Lumea este îngrozită să folosească această porţiune de drum atât de periculos. Ceea ce se întâmplă aici este crimă cu premeditare”, spune primarul din Florica.

Crearea unei benzi sau a unui refugiu, de pe care să se poată vira stânga sau măcar punerea de marcaje longitudinale, de presemnalizare pe şosea, care să avertizeze din timp conducătorii auto cu privire la faptul că urmează un drum la stânga spre care pot vira unii dintre participanţii la trafic se numără printre soluţiile care ar putea diminua semnificativ producerea de accidente rutiere în această zonă pe care localnicii din Florica o evită cât pot.

DISTRIBUIȚI
loading...