S-a înţeles situaţia gravă în care se află DN10, calea rutieră importantă dintre Muntenia şi Ardeal, grav afectată de calamităţile din primăvara acestui an, însă lucrările întârzie. Potrivit prefectului Carmen Ichim, a fost desemnată o firmă care va efectua lucrările în zona Măgura, la nivel de Companie Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere s-a semnat contractul de ­exe­cuţie, dar nu se ştie când va începe aceasta.

Potrivit reprezentanţilor Secţiei Drumuri Naţionale Buzău, a fost depus la Poliţie un aviz privind managementul rutier, având în vedere necesitatea semnalizării ­cores­punzătoare a lucrărilor, fiind aşteptată organizarea de şantier.

Dacă vremea nu le va pune piedici constructorilor, lucrările de consolidare a terasamentului în zona cunoscută ca Fântâna  lui Mihai ar putea fi demarate în forţă săptămâna viitoare. În prima fază terenul va fi consolidat cu coloane forate apoi se va trece la refacerea terasamentului.

Cel puţin un tronson, ­res­pectiv cel din zona Măgura, unde jumătate de şosea a luat-o la vale, iar cealaltă poate oricând să devină impracticabilă-, trebuie consolidat, fiind necesare lucrări ample.

La sfârşitul lunii august, Florin Dascălu, director în CNAIR, a declarat, în cadrul unei întâlniri la Prefectură, cu ocazia ultimei şedinţe tehnice  legată de podul metalic de la Mărăcineni, redeschis circulaţiei după refacerea căii de rulare, că lucrările în zona Măgura vor demara la începutul lunii septembrie, dar asta nu s-a întâmplat.

„La DN 10 vor începe lucrările săptămâna viitoare în proceduri de urgenţă pentru că avem semnate toate documentele, procese verbale de calamităţi şi trebuie intervenit imediat”, spunea Florin Dascălu pe 30 august.

Drumul Naţional 10 Buzău-Braşov este serios afectat în judeţul nostru de alunecările de teren provocate de topirea zăpezii şi de ploile abundente din primăvară. Pe raza judeţului Buzău, şo­seaua este afectată de alunecări de teren în 25 de puncte, în care drumul este surpat. Cele mai mari probleme sunt la Măgura, unde drumul s-a prăbuşit pe sensul spre Braşov, dar şi la Siriu, la viaductul Giurca, unde sunt impuse deja restricţii de circulaţie.

Celelalte puncte vulnerabile au fost identificate în zona localităţilor Vipereşti, Măgura şi Siriu. În total, şoseaua este ruptă pe o distanţă de circa 1,7 kilometri. Specialiştii apreciază că ar fi nevoie de 41 de milioane de lei pentru reparaţii.

La Măgura, alunecarea de teren a avansat atât de mult încât diferenţa de nivel a depăşit doi metri, iar asfaltul pe care se circulă încă este susţinut de un strat de balast care se poate destabiliza oricând. Zona respectivă a fost inspectată, la începutul lunii trecute, şi de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ovidiu Marcel Sîrbu, directorul Direcţiei de Mentenanţă Drumuri Naţionale şi Autostrăzi din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) Florin Dascălu şi directorul general adjunct al Direcţiei Generale Exploatare Infrastructură Rutieră din CNAIR Cristian Andrei, la solicitarea prefectului Carmen Ichim.