Actualitate

Buzoienii, tot mai aproape de moldoveni… pe calea ferată

După ce buzoienii s-au înfrățit cu sorocenii în decembrie anul trecut, când edilii celor două localități, Constantin Toma și Victor Său au semnat un acord de înfrățire special, un proiect de dezvoltare pe linia ferată le va facilita deplasarea și, prin aceasta, și proiectele social-culturale, care au început în anul 1993, avându-i ca inițiatori, pe deo parte, pe regretatul Alexandru Oproescu, fost director al Bibliotecii Județene Buzău, iar de cealaltă parte, pe Ana Bejan, pe atunci prefect al raionului Soroca.

Este vorba despre linia ferată de mare viteză Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Iași – Suceava – Siret (Vicșani)  care va asigura reducerea timpului de legătură dintre capitală și principalele orașe/poli de dezvoltare de pe traseu, precum Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani, Iași, Suceava etc și creează posibilitatea realizării unor conexiuni cu Republica Moldova și Ucraina. Cel puțin așa se arată în proiectul de hotărâre publicat de Comisia Națională de Strategie și Pro­gnoză, prin care linia ferată de mare viteză Ploiești – Siret (Vicșani) va fi trecută pe lista proiectelor strategice de investiții care urmează a fi pregătite și atribuite în parteneriat public-privat.

“Inițiatorii actului normativ arată că realizarea liniei fe­rate de mare viteză, pe un singur fir, paralel cu firele de cale ferată existente, în lungime de aproximativ 505 kilometri – pe tronsonul Ploiești – Siret, circa 430 kilometri, și Pașcani – Iași, circa 75 kilometri-, va conduce la atragerea unui număr însemnat de călători de la transporturile aeriene și rutiere către transportul feroviar, la atragerea turiștilor, a tinerilor cu înaltă calificare dornici de a lucra în centrele universitare/de cercetare/industriale care există/se vor dezvolta pe traseu”, transmite Agerpress.

Potrivit aceleiași surse, construcția și operarea liniei feroviare se va face de către operatorul privat pe o perioadă de 20 de ani, din care patru ani proiectare și construcție, perioadă în care investitorul privat va obține venituri atât din taxa de utilizare a căii ferate și din operarea propriu zisă, cât și din subvenții acordate de stat.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker