Primăria a prezentat, joi, în cadrul unei conferințe de presă, logoul municipiului Buzău, precum și pe câștigătorul concursului lansat în luna martie, de către administrația locală.

Este vorba despre Adrian Mironescu, un tânăr de 36 de ani, de fel din Iași, designer de brand, cu experiență în informatică. El povestește că încă din facultate era pasionat de acest domeniu și, prin urmare, și-a construit o afacere în acest sens. A aflat despre acest concurs de pe internet. Mai exact, de pe un grup al designerilor creat pe Facebook. I s-a părut interesant, iar în câteva săptămâni a reușit să pună la punct un logo care a fost selectat din totalul de 24 de proiecte ce au fost depuse.

Primarul Constantin Toma spune că acest logo va reprezenta, de acum înainte, un nou Buzău, un oraș deschis spre cunoaștere și inovare: „Adrian Mironescu este un tânăr din Iași care a reușit să aibă o lucrare care satisface așteptarea noastră, inclusiv acest slogan care poate să înlocuiască cu brio și sloganul mai complicat legat de descrierea viziunii noastre, a orașului Buzău: <Buzăul în 2030>, în care spuneam că ar trebui să fie un oraș al cunoașterii și al inovării. <Buzăul oraș deschis> cuprinde și această formulare care este pe acțiune, a cunoaște, a inova, a schimba, a crea ”, a spus Toma.

La rândul său, preşedintele filialei buzoiene a Uniuni Artiştilor Plastici, pictorul Valeriu Șușnea, cel care a fost, de altfel, președintele comisiei care a analizat și, într-un final, a decis câștigătorul concursului, a declarat că acest logo întrunește o serie întreagă de elemente, care se regăsesc în prezentarea tânărului ieșean: „Ne-am oprit la această propunere din mai multe motive. Sunt lucruri care întrunesc o serie întreagă de elemente, pentru că trebuie să ne gândim că acest logo va fi așezat și pe un pix, dar și pe un bloc. Și atunci, mărit sau micșorat, el trebuie să aibă niște proporții, aici discutăm din punct de vedere artistic, care să fie foarte aproape de aceste cerințe despre care discutăm. În ceea ce privește deschiderea, pentru că trebuie legată un pic prezentarea grafică de acest slogan – oraș deschis -, gândiți-vă că sună extraordinar de bine în contextul intrării noastre în Europa. Noi am intrat de mult în Europa, dar sună foarte bine și-n franceză, sună bine și-n engleză. Așadar suntem la poarta de intrare în Moldova, dar suntem la întretăierea celor trei provincii și din aceste puncte de vedere sunt o serie întreagă de elemente care se regăsesc în prezentarea câștigătorului”, a explicat Șușnea.

Adrian Mironescu, creatorul noului logo al Buzăului, spune că acesta a fost realizat după o documentare temeinică asupra orașului și a încercat, în acest mod, să creeze ceva care să rămână în mintea și în inima oamenilor și, de ce nu, să-i inspire: „E important să ai un brand care să inspire oamenii, să-i anime, să-i faci să se implice în comunitate. Până la urmă, de fiecare dintre noi depinde soarta orașului, nu neapărat numai de autorități.  Un brand de oraș este mai mult decât un slogan sau o campanie. Nu este neapărat să vezi numai un logo, ci ceva care ține de partea aceasta de identitate și să știi că ține de Buzău. Practic, pornim de la inițiala Buzăului și într-un mod foarte clar, arătăm care este conceptul. În fundal putem pune ce vrem noi, poze inclusiv imagini în mișcare”, a menționat Adrian Mironescu.

Premiul acordat câştigătorului concursului este de 12.000 lei brut, suma reprezentând cesionarea exclusivă a drepturilor de autor, nelimitată în timp și spațiu, pe orice suport material şi în toate modurile, în favoarea Municipiului Buzău.

3 COMENTARII

  1. Se știa de la începutul anului ca o sa câștige cineva din Iași. Surpriza… Uite ca asa a fost. Un concurs aranjat… Fără nici o transparenta

  2. Un elev de la liceul de arte, putea face de un milion de ori ceva mai inspirat decât așa-zisul logo, fără să pretindă bani pentru NIMIC!

Comments are closed.