CSR (Corporate Social Responsibility) este un concept care tine de contributia companiilor la dezvoltarea comunitatilor in care isi desfasoara activitatea. Vazute initial ca si acte de caritate, actiunile care definesc un comportament corporativ responsabil s-au dovedit a fi un avantaj competitiv pentru companii. Printre initiativele CSR se numara promovarea unei cauze, marketing-ul legat de o cauza, marketing-ul social, actiunile filantropice, voluntariatul in comunitate sau practici de afaceri responsabile social.

Companiile care activeaza in Romania s-au raliat si ele acestui concept, ultimii ani consemnand o implicare din ce in ce mai accentuata a acestora in problemele comunitatilor sau in protejarea mediului.

Avand in primplan femeile, compania Avon Cosmetics Romania s-a implicat inca de la inceput in imbunatatirea vietii acestora prin promovarea respectului pe care acestea il merita din partea societatii. Compania a militat pentru un standard ridicat al vietii si sanatatea acestora. Incepand cu 2002, aceasta a desfasurat anual proiecte si campanii de depistare precoce a cancerului la san si pentru a asigura ingrijire medicala de calitate pentru pacientele care sufera de aceasta boala. In anul 2014 compania a lansat www.doneazacuavon.ro – prima platforma de crowdfunding pentru lupta impotriva cancerului la san si a violentei domestice.

Orange Romania a desfasurat mai multe campanii vizand educatia, implicarea in comunitate, incluziunea digitala, protectia mediului, un mediu digital sigur si util pentru copii.  In timp compania a girat si organizat urmatoarele proiecte: Orange Educational Program (10 burse de studiu si 10 stagii de practica pentru studentii Facultatii de Electronica, Telecomunicatii si Tehnologia Informatiei din cadrul Politehnicii Bucuresti), Orange First Step (stagii de practica pentru studenti in cadrul departamentelor proprii), Oferta de nota 10 ( 2500 de euro pentru cei 40 de olimpici nationali la matematica din 2015), Parinti la Scoala, Saptamana Voluntariatului, Bicicleta cu cravata.

Telus International Romania, prin fundatia Telus International Romania Community Board finanteaza cu 5000 de dolari organizatiile neguvernamentale care propun programe prin care sa implice tinerii sau familiile sa utilizeze inovatia sociala in abordarea unor proiecte importante pentru societate.

Companiile din retail desfasoara la randul lor actiuni cu impact major in comunitatile in care activeaza.  Mega Image  a derulat o campanie interna, ,,Educarea angajatilor cu privire la nevoile persoanelor cu dizabilitati”, hipermarketul Kaufland a desfasurat campania ,,Consolidam comunitati” prin care a construit locuinte pentru persoane nevoiase, Auchan a lansat campania ,,Si mama recicleaza”, iar Cora deruleaza anual campanii de strangere de fonduri pentru modernizarea si echiparea spitalelor de copii din proximitatea magazinelor.

Companiile care activeaza in domeniul jocurilor de noroc online participa la unele proiecte legate de protectia mediului. Superbet a initiat un program de voluntariat in timpul caruia angajatii sai au plantat copaci, iar Unibet Casino are proiecte in protejarea mediului inconjurator.

Conform managerului de comunicare Dana Dobrescu, compania Unilevel a dezvoltat prin brandurile sale campanii sociale strans legate de misiunea brandului: Cif curata Romania, Domestos sustine igiena de nota 10, proiect adresat scolilor, si initiativa cu Delikat prin care se promoveaza importanta mesei in familie.

Conform strategiei CSR, Enel Romania desfasoara actiuni in ceea ce priveste responsabilitatea fata de angajati si furnizori, fata de mediul inconjurator si fata de comunitate. Initiativele legate de comunitate vizeaza educatia, cultura , sportul si asistenta sociala. Enel organizeaza periodic competitiile ,,Play Energy”, adresata elevilor si studentilor care pregatesc proiecte care sa creasca eficienta energetica si ,,We are energy”, dedicata copiilor angajatilor pentru idei creative pe diverse teme.  Compania a sponsorizat numeroase evenimente artistice si competitii sportive. Fundatia Enel Cuore care administreaza fondurile alocate initiativelor sociale si caritabile s-a implicat in renovarea unor sectii de copii ale unor spitale, sprijinirea unor institutii care ajuta copiii cu nevoi speciale si proiecte ale organizatiei Salvati Copiii.

DISTRIBUIȚI
loading...