Actualitate

Au apărut primele ipoteze în cazul accidentului aviatic de la Nehoiu. Concluzia specialiștilor, așteptată săptămâna aceasta

Ancheta privind accidentul aviatic produs miercuri, 15 aprilie, în Munții Buzăului, derulată de către un procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Ploiești, ar putea face lumină în această săptămână în cazul accientului aviatic de lângă Nehoiu. Anchetatorii nu-și explică, deocamdată, de ce compontente din avion, dar și bunuri ale victimelor, au fost împrăștiate pe o rază de câteva sute de metri și la mare distanță față de carlingă.

Surse judiciare au declarat, pentru ”Adevărul”, că cel mai mare ”mister” al accidentului aviatic produs, miercuri, în Munții Buzăului se referă la modul în care a fost găsită aeronava prăbușită la sol, ale cărei componente au fost împrăștiate pe o rază de câteva sute de metri. ,,Pare că s-a dezintegrat în aer, dar nu știm cauza”, au precizat sursele citate. Martorii au declarat că atât aripile, cât și coada avionului au fost descoperite la aproape un kilometru distanță față de carlinga în care se aflau și cele două victime, pilot și pasager, găsite decedate. Informația a fost confirmată de surse din cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Ploiești. În plus, tot la câteva sute de metri distanță au fost găsite haine împrăștiate, dar și un rucsac în care se aflau documente și o importantă sumă de bani, aproximativ 15.000 de lei, care se pare că aparțineau victimelor accidentului aviatic. Deocamdată, nu s-a stabilit dacă banii erau ai pilotului sau ai pasagerului, au precizat sursele citate. O explicație plauzibilă, care ar putea rezolva ”misterul” componentelor împrăștiate pe o rază de aproape un kilometru ar fi că aeronava s-a lovit de un obstacol, probabil o coamă de deal, pe care pilotul nu l-a văzut la timp din cauza vremii nefavorabile. Pentru a finaliza ancheta, procurorii de la Ploiești așteaptă rezultatele Autorității de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației (AIAS), instituție abilitată să facă expertize tehnice în cazul accidentelor aviatice. Raportul AIAS este așteptat la începutul acestei săptămâni, potrivit unor surse, scrie adevărul.ro.

Avionul care s-a prăbușit în zona montană a județului Buzău era un Technam T 2008, fabricat în Italia. La bordul acestuia se aflau doi oameni de afaceri, Ioan Mihai Covaciu și Liviu Emil Bucățică. Aeronava a decolat de la Ghimbav și trebuia să ajungă la Constanța. La manșa avionului se afla Covaciu, un om de afaceri din Cluj, cu afaceri în domeniul construcților.

Trupurile neînsuflețite ale celor doi oameni de afaceri au fost ridicate vineri de la Serviciul de Medicină Legală Buzău de către aparținători, pentru a fi înhumate.

Un comentariu

  1. S-a intamplat ce era sa se intample, atunci cand pilotilor „li se urca la cap”. Aproape ca nu-i accident aviatic in care pilotul sa nu fie de vina. Zeci de cazuri cunosc numai aici la noi, fie de la civila fie de la Bobocu unde pilotii au facut „minuni” de genul lui Iovan. A mai picat un BN-2 mult inainte unde pilot era paremise unul cu numele de Stoian si acela avea femei la bord dar si acel AN-2 de la Tusla si nu mai zic de elicopterul SMURD, de la Razelm. Cand „li se urca la cap” , pilotii fac lucruri nechibzuite dar autoritatile cam „inchid ochii” si nu spun adevarul intotdeauna, ocolesc , etc. Alminteri se pierde increderea, onoarea institutiei de scoala si pilotaj si nu in urma avantaje familiei ramase in urma. Zeci de cazuri sunt, uitate, dar eu le cunosc. Prima amintire urata, a fost atunci cand pilotul Grigore Alx. razmuteaza o localitate de unde era sotia lui si numai bine ca intra in pamant ucigand si mecanicul. Dar insusi fost comandant al Av. Mil. Rom. , gen Stan face ce face si intra cu avionul in pamant la Timisoara. Acolo nu era necesar sa mearga un general inaintat in varsta, care nu mai avea reflexe, dar a vrut sa o faca pe erul, i se urcase la cap si a ucis colegul f. tanar ,bagand un avion in pamant De aici nu s-au mai terminat si rare cazuri au fost din vina tehnica. Astora doi „li se pusese mana in cap de Dumnezeu” , alminteri este imposibil ca cineva sa aibe un avion personal, daca respecti contributiile la stat, nu „bagi mana” etc. si gata , se credeau semizei, plecand pe un timp nefavorabil cu o „scoarta” de avion, sa treaca muntii.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker