27 de ani
de presa libera
Marti, Iunie 27, 2017 06:40 AM

Educatie

Șase firme din Buzău oferă burse de câte 400 lei pentru ca statul să le școlarizeze viitorii angajați

de Cristian IONESCU
Educatie  |
05.05.2017, 00:00
3134

   Reprezentanții a șase socie­tăți economice din județ s-au obligat, în fața Ministerului Edu­cației, să susțină școlariza­rea a 112 elevi, în parteneriat cu două licee tehnologice din Buzău. Parteneriatul vine în urma ordonanței de urgență prin care se înființează învăță­mân­tului profesional dual, for­mă de învățământ care urmă­reș­te formarea de forță de muncă exact pentru nevoile angajatorului.

   Astfel, reprezentanții ROTEC SA, BETA SA, EXIMPROD, VAE APCAROM, Total Electric și Filati SRL Bu­zău au fost prezenți, joi, la Primăria Bu­zău pentru a semna contrac­tele de colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean și comunitatea locală.

Sudori, strungari, electricieni, mecanici…

   Practic, toți cei șase agenți economici au solicitat Ministerului Educației înființarea, la liceele „Dimitrie Filipescu“ și „Grigore C Moisil“, de clase cu specializări care să îi ajute să își formeze viitorii angajați. Condiția impusă de MEC este ca respectivele societăți economice să susțină financiar o parte din școlarizarea elevilor, prin asigurarea unei burse în valoare de 400 de lei, a tutorilor de practică și a bazei materiale necesare desfășurării stagiilor de pregătire practică. 

   Cei 112 elevi buzoieni, absol­venți de opt clase, vor putea astfel opta pentru patru clase cu următoarele calificări: electrician exploatare joasă tensiune, sudori, operatori la ma­șini cu comandă numerică, lă­cătuși construcții metalice, sudori, strungari, filatori, finisori produse textile, mecanici utilaje și instalații industriale.

Cele mai multe posturi, solicitate de ROTEC SA

   Toți acești elevi vor urma cursurile teoretice la cele două licee tehnologice și vor susține practica la agenții economici care au solicitat organizarea de clase. Astfel, elevii au posibilita­tea să se formeze chiar în societățile care, cel mai probabil, îi vor angaja la finalul cursurilor.

   Cele mai multe locuri la clasele de învățământ profesional dual au fost solicitate de către ROTEC SA (63 de locuri) și VAE APCAROM (27 locuri).

   Potrivit reprezentanților Inspectoratului Școlar Jude­țean, Buzăul este județul cu cele mai multe solicitări de clase de învățământ dual din partea de sud-est a țării.

  Vezi AICI planul de școlarizare la Buzău pentru învăță­mân­tul dual pentru anul școlar 2017-2018

Comentarii

Viitorii sclaveți (05 May, 18:51)
Pixelu mirat

Haidi bre! Și elevii nu se obligă cu nimic. Las-o că măcăne! Măcar 4 ani de minim pe economie, să-și recupereze și samaritenii ăștia investiția!

Raspunde
La buzau se poate (06 May, 22:03)
Gigel

Hai bre', ca la ce salarii se dau la buzatii de buzau firmele si ar fi permis 4000 lei bursa nu 400. Oricum lucreaza ani buni pe minim pe economie...noroc ca l au mai crescut hotii astia ca plecau toti oamenii sanatosi la cap in tarile calde dupa o viata mai buna.

Raspunde
Meseria bratara de aur (09 May, 23:10)
Despre mode

Mai sunt elevii astazi interesati de invatarea unei meserii?! Firmele cauta meseriasi, dar elevii doresc un serviciu usor, nesolicitant, chiar daca mai putin platit. Parintii isi doresc copii cu facultate.

Raspunde
Asta așa, de ... comemorare! (10 May, 07:34)
Pixelu eurosceptic

Normal că firmele caută meseriași, ce este anormal este că nu oferă decât salarii apropiate de salariul minim pe economie, în același timp văitându-se că nu găsesc să angajeze, că românul este puturos. Ia să ofere firmele măcar jumătate din cât oferă în Germania aceeași firmă, pentru aceeași muncă, și atunci se vor trezi cu porțile dărâmate de ofertele românilor puturoși.
Și astfel, s-au gândit cum să pună mâna pe niște sclavi. Nici n-a fost greu. Tonul l-au dat troienii. Bursele nu sunt altceva decât motivul pentru care se va semna un contract între firme și părinții bieților sclavi. Se vor găsi destui părinți care să spună că este bine, că copilul are viitorul asigurat, un serviciu, chiar dacă banii obținuți nu-i ajung decât să-și procure mizeriile de pe rafturile supermarketurilor, intitulate pompos alimente, și plata utilităților. În orice altă țară de pe glob unde chiar este cât de cât funcțională economia de piață simplul fapt că ai un job te scoate automat din categoria săracilor. În România, în schimb, un serviciu în mediul privat nu-ți asigură un trai decent și asta din cauza statutului căpătat în ultimii 10 ani de apartenentă la UE, de colonie a țărilor din flancul vestic ale aceleiași UE.

Raspunde
Despre învățământul profesional (10 May, 09:01)
Unu'

Să dai cu bâta în elevii care, pasămite, nu vor să învețe, sau în patronii care, la fel, nu vor să dea salarii mai mari, cred că este nu doar neproductiv, ci și fals în prezumții. Realitatea este că un fel de doamnă, mare sculă la PSD, mână în mână cu celebrul Vanghele, a distrus învățământul profesional. Doamne se numește, ați ghicit, Andronescu, mai cunoscută ca Abramburica, sau mama analfabeților funcționali. Atunci când a desființat școlile profesionale (din motive evidente de interese și șpăgi!), a indus la nivel național o nesiguranță, în rândul celor care vor să urmeze o meserie, care dăinuie și azi. În primul rând, copiii îndemânatici au fost debusolați, li s-a răpit șansa de a ieși "pe bani" la vârsta majoratului (8 clase + 3 ani de profesională). Liceul, clar, nu îi atrăgea, sau era ceva peste puterile multora din ei. Părinților lor li s-a părut că, urmând liceul obligatoriu, copiii vor avea șansa unei vieți mai bune, "la birou", nu de truditori, cum au avut ei parte. Patronii au protestat, intuind ce va urma, dar a fost degeaba. Cu speranțele astea goale de conținut, copiii de ieri ar vrea sa muncească, dar pe salarii cum cred ei ca li s-ar cuveni. Dar industria românească este departe de productivitatea celei occidentale. Atunci de unde asemenea salarii? Pentru Abramburica și colegii ei nu a fost un semnal de alarmă că în România au început să apară muncitori filipinezi, pakistanezi, sau mai știu eu ce alte nații. Conta doar că fabricile lor de diplome funcționau la supra-capacitate. Așa s-a ajuns ca o mână de industriași organizați și cu bani (cei din vestul țării, de origine germană) să solicite reînființarea învățământului profesional. În momentul în care a apărut orizontul unei siguranțe în viață, au apărut și doritorii de învățământ profesional, ba chiar cu solicitări peste capacitățile asumate. Asta se încearcă acum și la Buzău. E meritoriu că niște oameni destupați la minte investesc în viitorul profesional al tineretului. Alternative erau - angajarea muncitorilor din Moldova, Ucraina, Pakistan etc. Cine ia în derâdere acțiunea asta, fie e ipocrit, fie e de-a dreptul prost. Problema este că ce s-a stricat în peste 20 de ani, nu poate fi remediat decât într-un timp la fel de îndelungat. Readucerea speranței, a credibilității, a dorinței de a fi meseriaș în rândul tinerilor durează. Pe drumul început în zilele astea vom reuși să aducem pe calea dreaptă doar generația viitoare. Iar asta, deși constituie o speranță, este trist... pentru că am pierdut cel puțin o generație...

Raspunde
Productivitatea, bat-o vina! (10 May, 12:31)
Pixelu Altu'



Dar industria românească este departe de productivitatea celei occidentale. Atunci de unde asemenea salarii?

Asta-mi place cel mai mult la propagandiști. Cum aduc în discuție prosteala cu productivitatea ca să justifice salariile minuscule cu care trebuie să se mulțumească românii.
Un conducător de metrou în România ia în mână vreo 350 euro. Aflat la pupitrul aceleiași rame de metrou, un coleg de-al său din Vestul Europei – peste 3000 de euro. Cu ce se pot diferenția cei doi spre a se justifica o asemenea discrepanță de circa 8 ori în salarizare?! Să fie mai productiv colegul occidental decât cel român?! Imposibil! Fac același lucru! Ba, colegul român este mai „productiv”, căci merge singur la pupitru, în timp ce la conducerea unei rame de metrou din Occident se află întotdeauna doi conducători, din simple motive de siguranță! Să admitem că societatea de metrou din Occident este mai bine organizată și mai ales mai înzestrată financiar întrucât transportă, pe bază de bilet corespunzător, oameni mai înstăriți și nu sărăntocii din România. Mai că ar ieși justificată o diferență, dar una de 8-10 ori nicidecum!
Cei aproximativ 350 euro reprezintă și câștigul unui muncitor din industria de construcții auto sau de componente auto din România, industrie deținută în totalitate de occidentali și care lucrează integral cu tehnologia și în organizarea de la ei de acasă! Câștigul corespondent în Occidenteste de 2500-2800 euro! Problema de a fi mai puțin productivi muncitorii români iarăși cade! Admițând că ambientul economic general este mai prost în România, o justificare pentru salarii mai mici aici există, dar nu de 7-8 ori!
De unde această diferență uriașă?
Evident, la nivel național, lucrurile se schimbă, intrând în calcul productivitatea socială indubitabil mai slabă din sectorul românesc al economiei. Oricum s-ar calcula productivitatea socială a muncii pe ansamblu (fie la nivelul industriei, fie la nivelul economiei), o diferență mai mare de 4-5 ori fată de Occident nu există în România! Și atunci de unde, în medie, o diferență de salarii de 8-10 ori, diferență care, ar trebui să o urmeze pe cea din nivelul productivității muncii?!
Îmi puteți explica domnule Unu’?

Raspunde
Propagandă?... (10 May, 14:04)
Unu'

Dle Pixel, ca element de imagine, conform definiției (PIXEL = PIcture Element), este firesc să vedeți doar împrejurimile dvs, să vă lipsească orizontul și imaginea de ansamblu. Nu e cu supărare. Dar să catalogați o părere care provine din mediul analizat, deci avizată, drept "propagandă", mă duce cu gândul la ceea ce scriam anterior - analfabetism funcțional, adică utilizarea inconștientă, sau irațională, a cuvintelor din DEX. Dvs faceți analogia productivității industriale cu... metroul. Fie, dar tot greșiți. O călătorie cu metroul, în Anglia, costă minimum o liră. La același număr de călători PLĂTITORI, cât se încasează la Londra și cât la București? Trec peste schemele de personal umflate de la noi, pentru că... ați uitat: metroul NU ESTE O ÎNTREPRINDERE PRIVATĂ, ci una bugetară, element care cam schimbă turnura discuției. Dvs, dle Pixel, ați auzit de plusvaloare? Simplist vorbind, este acea sumă de bani care, adăugată costurilor de producție, formează prețul. Plusvaloarea este dată de nivelul de tehnologizare al producției și de importanța socială a produsului (deci arată cât este de căutat / dorit acel produs pe piață). Bill Gates a ajuns cel mai bogat om din lume nu pentru că ar fi fabricat nave cosmice, ci pentru ca produsul conceput de el a fost cumpărat de mai mult de trei zecimi din populația planetară. La asemenea plusvaloare a avut și bani pentru salarii bune, nu credeți? "Analiza" dvs este vădit părtinitoare și eronată. Nu contest dreptul fiecăruia de a fi susținător, sau oponent al construcției europene. Problema este ca argumentele să fie pertinente și reale. Modul cum puneți problema seamănă izbitor cu cel al trolilor lui Putin. Să fie o întâmplare? Vă las plăcerea să analizați și să ne arătați de ce, de exemplu, un muncitor din industria auto din Franța câștigă mai bine decât unul din România. Ei, nici chiar de 10 ori, sa nu fim, totuși, troli!. Dar unul din industria alimentară? Asta chiar ar fi ceva interesant de văzut, dacă descoperiți adevărul. Și ca final - nu, dle Pixel, nu sunt și nu am fost niciodată propagandist, al nimănui. Însă nu vă spun nici ce am fost, nici ce sunt, pentru că, este clar, nu veți înțelege despre ce este vorba. Din cauza analfabetismului dvs funcțional...

Raspunde
O mică completare (10 May, 14:21)
Unu'

Nu obișnuiesc să postez multiplu, în general am cursivitatea ideilor. Acum însă am fost curios să aflu dacă este adevărată informația cu cei 350 EURO primiți de un muncitor la metroul bucureștean. O simplă căutare pe un site de profil economic mi-a arătat următoarele: "...potrivit bugetului de venituri şi cheltuieli al instituţiei, publicat în Monitorul Oficial, câştigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor cu salariile este de 4.815,77 lei pe lună la metrou, adică de două ori mai mult decât câștigul salarial mediu nominal brut la nivel naţional care a urcat la 2.874 lei în luna iunie 2016. În prezent, Metrorex se află în topul angajatorilor din Bucureşti, după RATB, având peste 4.200 de salariaţi." Cum este cu informațiile fake și dezinformarea planificată, dle Pixel? Seamăna a trollism?...

Raspunde
Salarii de doi lei să fie! (10 May, 14:59)
Pixelu trolu' personal al lu' Putin

Așa analfabet funcțional cum sunt nu am găsit în răspunsurile dumneavoastră nimic legat de productivitate, ba mai mult îmi răspundeți tot cu o întrebare. Nu este nevoie să-mi spuneți ce-ați profesat. Pentru mine este limpede.

Raspunde

Stiri Agerpres

ZILE NAȚIONALE: Djibouti
Marti, Iunie 27, 2017 03:45 AM

Djibouti, cu denumirea oficială Republica Djibouti (Republique de Djibouti/Jumhuriyat Jibuti), sărbătorește, la 27 iunie, Ziua națională (aniversarea independenței, obținută în 1977), conform site-ului Ministerului Afacerilor Externe.

CITATUL ZILEI
Marti, Iunie 27, 2017 03:30 AM

"Iertăm atâta timp cât iubim. " - La Rochefoucauld, "Reflexii sau sentințe și maxime morale" (Cugetări franceze, Colecția Cogito, Ed. Albatros, 1982)

SĂRBĂTORI RELIGIOASE - 27 iunie
Marti, Iunie 27, 2017 03:15 AM

Premierul Republicii Moldova s-a întâlnit cu delegația României la APCE și a insistat asupra prelungirii gazoductului Iași-Ungheni
Marti, Iunie 27, 2017 03:07 AM

Premierul Republicii Moldova, Pavel Filip, s-a întâlnit luni la Strasbourg cu delegația României la Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei (APCE), condusă de senatorul Titus Corlățean, informează guvernul de la Chișinău într-un comunicat trimis AGERPRES.

EFEMERIDE ASTRONOMICE - 27 iunie
Marti, Iunie 27, 2017 03:00 AM

Este a 178-a zi a anului 2017.

OPINIA, un sfert de veac de existență
OPINIA, un sfert de veac de existență
OPINIA, un sfert de veac de existență
OPINIA, un sfert de veac de existență
OPINIA, un sfert de veac de existență
OPINIA, un sfert de veac de existență
OPINIA, un sfert de veac de existență
OPINIA, un sfert de veac de existență
OPINIA, un sfert de veac de existență
OPINIA, un sfert de veac de existență
OPINIA, un sfert de veac de existență
OPINIA, un sfert de veac de existență
mai multe poze »
TOP COMENTARII
CELE MAI CITITE ARTICOLE
27 Jun, 00:21 Jos comunismu din scoli
Democrat a comentat pentru articolul Peste 70 de posturi de directori de școli, scoase la concurs la Buzău:
Dacă judecam reusitele din plan profesional după calitatea vieții de familie atunci dinu trebuie sa nu mai iasă în societate. ..A uitat Cum domnul goidescu, despre care tot vorbește așa murdar pe unde apuca și cât de tare poate, a ales sa ascundă adevărul despre starea lui psihica după marele necaz de care a avut parte! Întrebat, în calitatea de director , la una din inspecțiile la clasa ale lui dinu despre starea lui psihica, a ales sa fie domn si sa ascundă prostiile pe care le făcea. ..josnic dinule ce faci acum legandu-te de tatăl sau
26 Jun, 23:50 razbunare
marcu camataru a comentat pentru articolul Peste 70 de posturi de directori de școli, scoase la concurs la Buzău:
Ati facut campanie pentru Dobrita, l-ati votat, m-ati vrut la scoala! Lasa ca va arat eu! Cel mai prost director, asta o sa aveti!
26 Jun, 23:43 Rusine
tot profesor titular a comentat pentru articolul Peste 70 de posturi de directori de școli, scoase la concurs la Buzău:
Ghici ghicitoarea mea: cine se ascunde in spatele acestui comentariu plin de mizerii? Toata lumea stie ca frustratul fost director Dinu, care sufera de sindromul strutului si are impresia ca daca se ascunde, lumea nu stie cine a scris. Nu te-ai saturat sa improsti cu venin in toate partile? Nu-ti mai schimbi strategia asta de a denigra numele celor care ar putea sa conduca scoala asta si care ar face o treaba mult mai buna decat tine? Mai bine fa-ti orele, ca s-au saturat copiii de povesti cu porumbei si cu pescuit si de luat note din burta. Ne-am saturat de tine ca de mere padurete. Lasa-neeeee, lasa-neeee!!!!
Google PageRank Checker