27 de ani
de presa libera
Luni, Octombrie 23, 2017 11:12 AM

Educatie

Alternativa Step by Step la învăţământul tradiţional de la Şcoala ,,G.E.Palade“: Jocul e mai mult decât joc

de Andreea STROE
Educatie  |
26.09.2017, 00:00
1688

   Copii, părinţi şi cadre didactice au dat startul unui nou an şcolar la Şcoala Gimnazială ”G.E.Palade”, Buzău, în alternativa educaţională Step by Step.

   După patru ani de la implementarea învăţământului alternativ Step by Step, profesorii îndrumători au tras linie şi vorbesc despre avantajele unui asemenea program, cum învaţă copiii într-o clasă Step by Step şi cum se implică în educaţia copiilor părinţii care optează pentru această alternativă.

   ,,Aici vin din ce în ce mai mulţi elevi, atât din municipiul Buzău cât şi din afara acestuia, astfel ajungând să avem colective numeroase. În total, avem 146 de elevi isteţi, frumoşi, prietenoşi şi dornici de afirmare. Din acest an avem clase la toate nivelele (pregătitoare, I, II, III, IV) şi cadre didactice calificate, titulare, tinere şi dornice de afirmare, implicate în activitatea didactică. Pentru noi elevul este în centrul atenţiei. Suntem o comunitate: creş­tem împreună, învăţăm împreună. Împlinim aştep­tările copiilor şi părinţilor deopotrivă şi îi educăm pe copii să reuşească în viaţă, echilibraţi şi fericiţi”, a precizat prof. Livia Cîrstoi.

   Programul zilnic este de opt ore şi se desfăşoară sub îndrumarea a două învăţătoare la fiecare clasă. Învăţarea are loc într-un mediu educaţional plăcut, în săli de clasă cu mobilier modular şi cu o dotare materială deosebită. Procesul instructiv-educativ se bazează pe aplicarea metodelor moderne şi pe formarea la copii a deprinderilor de muncă independentă. Acestea se dezvoltă cu precădere în cadrul centrelor de activitate, specifice acestei alternative educaţionale.

   Scopul principal al programului Step by Step este să abordeze toate aspectele dezvoltării ca pe un întreg şi nu ca pe fragmente disparate. Astfel, dascălii care aplică programul Step by Step grupează materiile din programa şcolară în teme unice, care le permit copiilor să vadă legăturile dintre diversele materii. Mai mult, procesul de predare-învăţare în programul Step by Step trebuie să includă elaborarea de proiecte, învăţarea prin descoperire, muncă în echipă, discuţii de grup, excursii pe teren, invitaţi în clasă - adeseori părinţi. Predarea tematică din învăţământul alternativ şi, implicit, din programul Step by Step, este de fapt transdisciplinaritatea din învăţământul tradiţional, termen pe care se pune tot mai mult accent în discursurile despre predarea modernă.

   ”În acest an ne-am propus, ca de fiecare dată, activităţi captivante, care să îmbine educaţia formală cu cea nonformală. Interesul manifestat de părinţi şi copii ne ajută în alegerea temelor, conţinuturilor şi stabilirea activităţilor extraşcolare lunare şi cele din Săptâmâna «Să ştii mai multe , să fii mai bun!>. Vom continua să organizăm activităţi de antreprenoriat (târguri, expoziţii), activităţi de promovare a alternativei step by step, vizite, excursii, vom continua să punem în valoare respectul reciproc şi responsabilitatea faţă de cei din jur, onestitatea, civismul şi seriozitatea, principii ale alternativei educaţionale Step by Step”, a precizat prof. Gogonel Florentina-Alina.

   La Şcoala "G. E. Palade", întâlnirea de dimineaţă de la clasele Step by Step debutează, zilnic (când vremea permite), cu înviorarea de dimineaţă, care are loc afară, în careul interior, pe muzică aleasă de elevi. Melodiile ”A Ram Sam Sam” şi ”Bip Bate Bate Raggaeton” sunt cele care-i dezmorţesc şi-i antrenează cel mai mult.

   Ulterior, copiii se adună în jurul profesorului învăţător şi discută despre agenda, calendarul şi mesajul zilei. Cel mai aşteptat moment este cel al noutăţilor, atunci când elevii care au lucruri noi de împărtăşit se aşează pe „scaunul autorului”. Ei povestesc despre evenimentele şi lucrurile deosebite din viaţa lor şi răspund întrebărilor celorlalţi colegi.

   Într-o clasă Step by Step nu există materii, ci centre de activităţi, care se desfăşoară simultan. Astfel, dacă într-o clasă sunt 25 de copii de exemplu, vor există cinci centre a câte cinci elevi. Numărul elevilor fiind mult redus, metoda permite o învăţare mai individualizată. În programul Step by Step, elevul este apreciat pentru ceea ce ştie, fiind valorizate calităţile sale, cunoştinţele dobândite şi aptitudinile, priceperile şi deprinderile de care dă dovadă. Se încurajează relaţiile de cooperare între copii, concurenţa nefiind considerată ca fiind constructivă pentru vârsta şcolară mică.  Astfel, la sfârşitul anului şcolar, ca o încununare a eforturilor depuse şi a realizărilor, fiecare copil este răsplătit. Ideea ierarhizării elevilor şi a acordării de premii a fost înlocuită cu acordarea de distincţii pe arii curriculare. Astfel, fiecare copil este apreciat şi încurajat, având convingerea că este „bun la ceva”.

 

Comentarii

Acest articol nu are comentarii! Fii primul care comenteaza in legatura cu acest articol!

Stiri Agerpres

Muzicianul australian George Young, 'mentorul' trupei AC/DC, a murit la 70 de ani
Luni, Octombrie 23, 2017 11:02 AM

Muzicianul australian George Young, cunoscut ca 'mentor' trupei AC/DC, a murit la 70 de ani, potrivit unui anunț difuzat luni de legendara trupă de hard rock, citat luni de AFP.

MDRAPFE: AM POIM - proiecte de 69 milioane euro referitoare la ocrotirea ariilor naturale protejate
Luni, Octombrie 23, 2017 11:00 AM

Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Infrastructura Mare (AM POIM) a primit, până la 16 octombrie, 62 de proiecte, în valoare totală eligibilă de 69 milioane de euro, care vizează elaborarea planurilor de management, seturilor de măsuri de conservare, planurilor de acțiune pentru ariile naturale protejate, informează un comunicat al MDRAPFE transmis luni AGERPRES.

Tenis: Clasamentul ATP - Marius Copil a coborât pe locul 78
Luni, Octombrie 23, 2017 10:56 AM

Tenismanul român Marius Copil a coborât patru locuri și se află pe poziția a 78-a în clasamentul mondial al jucătorilor profesioniști de tenis (ATP), dat publicității luni.

PORTATIV ROMÂNESC: Bianca Ionescu
Luni, Octombrie 23, 2017 10:53 AM

Soprana Bianca Ionescu s-a născut la 20 mai 1961. A absolvit Liceul de muzică nr.1 din București în 1978, apoi a urmat cursurile Conservatorului de muzică "Ciprian Porumbescu", la clasa de canto a Artei Florescu, absolvind facultatea în 1983, potrivit site-ului www.opereta.ro.

Auto: Verstappen a calificat drept "stupide deciziile care ucid Formula 1" după penalizarea sa
Luni, Octombrie 23, 2017 10:53 AM

Pilotul olandez Max Verstappen (Red Bull) a denunțat, duminică, decizia juriului Marelui Premiu al Statelor Unite care l-a penalizat cu cinci secunde și a fost privat de locul al treilea pe podium, apreciind că "aceste decizii stupide ucid Formula 1", a spus el cu regret.

OPINIA, un sfert de veac de existență
OPINIA, un sfert de veac de existență
OPINIA, un sfert de veac de existență
OPINIA, un sfert de veac de existență
OPINIA, un sfert de veac de existență
OPINIA, un sfert de veac de existență
OPINIA, un sfert de veac de existență
OPINIA, un sfert de veac de existență
OPINIA, un sfert de veac de existență
OPINIA, un sfert de veac de existență
OPINIA, un sfert de veac de existență
OPINIA, un sfert de veac de existență
mai multe poze »
TOP COMENTARII
CELE MAI CITITE ARTICOLE
23 Oct, 08:50 Scutirea populaţiei de la plata apei meteorice este „apă de ploaie”!
Pixelu cu prosteli a comentat pentru articolul Buzoienii, deschizători de drumuri? Scutirea populaţiei de la plata apei meteorice ar putea deveni lege:
UAT Municipiul Buzău (Primăria Municipiului Buzău), acționarul majoritar al Companiei de Apă Buzău S.A., dă dovadă de maximă ipocrizie. Dacă Toma ar dori ca buzoienii să beneficieze de tarife mai mici atunci ar renunța la redevența de 1% pe cifra de afaceri pe care trebuie să o plătească operatorul acționarilor și care este parte integrantă în algoritmul de calcul al tarifului perceput de operator. Peste tot, în țările suverane, se adoptă principiul non-profitului în administrarea utilităților publice. Doar în țări asociate neocolonialismului se mai întâlnesc contracte de parteneriat public privat sau contracte de concesiune. În cazul nostru, ca să nu bată la ochi, le-au botezat contracte de delegare.
În Contractul de Delegare la Art. 39-2. (pag.34) găsim un text legat de redevență. Ce caută redevența de 1% pe cifra de afaceri? Chipurile primăria se luptă pentru tarife mai mici pentru populație dar vrea o parte din profitul operatorului unde este acționară, profit care se obține tocmai de la populație. Ce dovadă mai clară de prosteală vreți!
23 Oct, 02:09 Actuala stagiune - revitalizare teatrală sau menţinerea aceluiasi fundal cenuşiu?
Nik Şimandan a comentat pentru articolul „Tele-Encounters”, proiectul Teatrului „G. Ciprian”, o premieră mondială lansată în prezenţa partenerilor din Spania şi Portugalia:
Dar mai mult teatru, la nivel de institutie profesionistă de spectacole, când o sa avem? Stie cineva, la aceasta oră , ce proiecte ne oferă Teatrul "George Ciprian"în actuala stagiune? Vom asista la vreo premieră...proprie? Când? Că doar stagiunea s-a deschis demult - cel puţin la celelalte teatre similare din ţară. Nu există niciun panou sau afişier care să menţioneze măcar un spectacol teatral pe săptămână, ca ofertă pentru marele public -aşa cum s-ar cuveni din partea acestei importante instituţii cu profil educaţional expres!
22 Oct, 16:24 Sigur
Eu a comentat pentru articolul Catedrala Arhiepiscopală, prădată de hoți. Ce sumă au sustras:
Sigur e unul școlit la pușcăriile țării, trăit în mizerie, eliberat înainte de termen și care are ceva habar de furtul bine acoperit...
Google PageRank Checker