În aproximativ un an, mai precis de la 1 ianuarie 2019, una dintre cele mai profitabile afa­ceri din municipiul Buzău, cu câştiguri serioase pentru patroni, dar nu cu tot atâtea avantaje pentru beneficiari, îşi va da obştescul sfârşit. Este vorba despre microbuzele de transport urban de călători, care, de la apariţia lor pe piaţa buzoiană, au izbutit, cu complicitatea deloc dezinteresată a autorităţilor locale care au condus municipiul până în iulie 2016, să aducă operatorul municipal cu aceeaşi activitate în pragul falimentului.

Primarul municipiului, Constantin Toma, a reiterat, luni, după ultima şedinţă ordinară din acest an a Consiliului Local, ideea de a rezilia contractele operatorilor de maxi-taxi din Buzău şi de a întări, în conti­nuare, operatorul municipal de transport călători, Trans Bus, societate cu capital integral al municipalităţii. Aceasta şi în condiţiile în care, la şedinţa abia încheiată, aleşii locali aprobaseră repartizarea unei cote din excedentul bugetar din acest an către mărirea ca­pitalului social a trei dintre societăţile comerciale ale Consiliului Municipal – Urbis Serv, Trans Bus şi ,,Pieţe, Târguri şi Oboare” – fonduri care urmea­ză a fi folosite pentru investiţii.

După investiţiile care se vor face în anul 2018, în urma cărora flota Trans Bus se va mări substanţial, societatea municipală de transport în comun va îndeplini condiţiile economice de a deveni operator unic, astfel fiind deschisă calea aplicării, şi la Buzău, a directivei europene care prevede că un traseu poate fi deservit de un singur operator. „Vom face din Trans Bus o societate pro­fitabilă. Vom rupe contractele proprietarilor de maxi-taxi, deoarece suntem nevoiţi să punem în aplicare directiva care prevede existenţa unui singur operator de transport pe traseu, iar acel operator trebuie să fie Trans Bus”, a spus, luni, primarul Constantin Toma.

De asemenea, municipalitatea şi-a propus să achizi­ţioneze 25-30 de autobuze Euro 6 din fonduri europene, pe axa de finanţare privind mobilitatea urbană. „În total, vom avea în jur de 92 de maşini, ceea ce înseamnă că putem înlocui şi maxi-taxi, conform legii. Va fi şi aici un scandal, dar nu l-a provocat Toma, ci l-au provocat contractele încheiate aiurea în trecut şi nerespectarea legislaţiei în domeniu. Chiar dacă ei (ope­ra­torii de maxi-taxi, n.r.) şi-au făcut contracte până în 2021-2023, pentru că au avut grijă să facă asta, noi vom fi nevoiţi să ajungem la 92 de autobuze: avem 32, mai vin 30 second-hand, plus alte 30 noi, pe fonduri europene”, a mai spus primarul Constantin Toma.