„Astăzi (luni, 4 martie, n.r.) au fost reluate lucrările pentru asfaltarea ultimelor 11 străzi de pământ din Buzău. Lucrările au început cu strada Călmățui, unde a fost introdusă rețeaua de gaze în luna decembrie, și, datorită vremii nefavorabile, nu s-a putut interveni pe perioada iernii. Imaginile cred sunt elocvente și nu au nevoie de alte comentarii!”, a scris viceprimarul Ionuț Apostu pe pagina sa oficială de Facebook. Astfel, lucrările “marii asfaltări” a celor 43 de străzi de pământ – câte erau în urmă cu niciun an – din municipiul Buzău vor fi finalizate, odată cu încheierea lucrărilor pe străzile Saturn Linie, Primăverii, Călărași, Coloniilor, Câlnău, Călmățui, Fundătura Salciilor, Intrarea Lujerului, Șoseaua Vadu Pașii, Aleea Arțarului și Hipodrom.

Reamintim că 43 de străzi de pământ din municipiu care nu au fost niciodată asfaltate au intrat în reabilitare la jumătatea lunii aprilie 2018;  lucrările sunt realizate de firma bucureșteană „HIDRO-SALT B92”, care și-a adjudecat, prin licitație, toate cele ci­nci loturi.

„Astăzi (16 aprilie 2018, n.r.) avem pregătite și s-au semnat toate autorizațiile de construire pentru cele 43 de străzi, ordinea de începere a lucrărilor, care vor demara săptămâna (aceasta, n.r.). Licitația a început practic acum un an de zile (primăvara anului 2017, n.r.), iar din cauza birocrației arhicunoscute din țara noastră, a durat foarte mult. Spunea domnul Băiculescu (directorul general al societății bucureștene, n.r.) <stați liniștiți, am licitații de acum doi-trei ani>, deci noi suntem, până la urmă, privilegiați că avem șansa ca, după un an de zile, să avem un câștigător care se poate apuca de aceste lucrări”, declara, la jumătatea lunii aprilie a ­anu­lui trecut, Constantin Toma, primarul municipiului Buzău.

Covorul asfaltic al străzilor are o garanție de cinci ani. Aceasta înseamnă că atunci când, spre exemplu, primăvara apar gropi, societatea „HIDRO-SALT B92” va fi cea care le va acoperi. Tocmai pentru a nu se mai produce acele situații în care după asfaltarea unei străzi aceasta să fie din nou spartă pentru efectuarea unor lucrări de către alte societăți, precum Compania de Apă, Electrica, Distrigaz sau alt furnizor de servicii, constructorul și administrația locală au purtat discuții cu reprezentanții acestora, astfel încât lucrările necesare să fie realizate înainte de asfaltarea străzii. „Timp de cinci ani de zile, conform unei hotărâri a Consiliului Local, nimeni nu are voie să mai intervină, și asta o spun dumnealor, ca furnizori de utilități, iar în cazuri excepționale, vom trata excepțional”, a explicat Constantin Toma.

Conform contractului, durata lucrărilor de refacere a celor 43 de străzi este cuprinsă între 5 și 12 luni, în funcție de fiecare lot, acestea fiind în total în număr de cinci.
• Lotul 1 (3,288 milioane lei): Hipodrom, Hangarului, Șantierului, Saturn Linie, Toamnei, Aleea Ceferiștilor și Iancu Demetriade – termen de realizare 10 luni;
• Lotul 2 (2,864 milioane lei): Veteranilor, Intrarea Flacăra, Cărămidarilor, Aleea Florilor, Gogu Vicatus, Simila, Intrarea Islazului, Granitului, țiglari, Fundătura Uzinei – termen de realizare 6 luni;
• Lotul 3 (3,179 milioane lei): Căpitan Laurențiu Purcherea, Si­riului, Izlazului, Intrarea Luminișului, Morilor, Cercului, Fundătura Pescăruș, Foișor, Aleea Livezilor, Haiducului – termen de realizare 6 luni;
• Lotul 4 (680.745 lei): Aleea Cimbrului, Liliacului, Grădinilor, Cerbului, Fundătura Salcâmilor, Fundătura Berzei – termen de realizare 5 luni;
• Lotul 5 (4,928 milioane lei): Primăverii, Călărași, Coloniilor, Câlnău, Călmățui, Fundătura Salciilor, Intrarea Lujerului, Arțarului, Șoseaua Vadu Pașii, Târgului – termen de realizare 12 luni.

DISTRIBUIȚI
loading...