O campanie publicitară este o varietate de elemente de conținut centralizate în jurul unui mesaj. De obicei sunt folosite canale de marketing diferite pentru a obține efectul scontat din partea publicului țintă. Momentul lansării acestor campanii este de asemenea foarte bine calculat.

Astăzi metodele de marketing s-au diversificat, reclama facebook eficienta fiind cel mai bun exemplu. Cu toate acestea, secretul unei campanii publicitare de succes rămân în mare aceleași. Datorită impactului pe care l-au avut asupra creșterii unui brand și pentru că reușesc să atingă un adevăr universal valabil, unele campanii au reușit să facă istorie, rămânând în mintea oamenilor din lumea întreagă.

Nike – „Just Do It”

Știați că, la un moment dat, produsele Nike erau destinate aproape exclusiv alergătorilor de maraton? La un moment dat, tot mai mulți oameni au început să facă o adevărată pasiune pentru fitness, iar oamenii din departamentul de marketing ai companiei Nike au știut că trebuie să profite de acest moment pentru a-și depăși principalul concurent, Reebok. (La vremea aceea, Reebok vindea mai multe pantofi sport decât Nike). Așa că, la sfârșitul anilor 1980, Nike a creat campania „Just Do It”. A fost o adevărată lovitură.

În 1988, vânzările Nike au ajuns la 800 milioane dolari, iar până în 1998, vânzările au depășit 9,2 miliarde de dolari. Sloganul „Just Do It” a fost scurt și atrăgător, reușind să cuprindă tot ceea ce simțeau oamenii atunci când făceau exerciții fizice. Este totodată un mesaj motivațional, care se traduce cel mai bine „Poți să o faci”. Vrei să alergi cinci kilometri? „Just Do It” („Poți să o faci”). Este un slogan care ne transmite că putem să ne depășim limitele.

Absolut Vodka – Sticla absolută

În ciuda faptului că nu avea o formă distinctă, Absolut și-a transformat sticla de votcă în cea mai cunoscută din lume. Campania sa a fost gândită sub forma unor postere care ilustrau forma sticlei de votcă în diferite orașe celebre ale lumii. Fiecare poster era însoțit de sloganul: „Absolut…” și numele orașului prezentat – New York, Paris, Praga, Istanbul etc. A fost atât de reușită această idee încât a fost folosită timp de 25 de ani. Este cea mai lungă campanie publicitară neîntreruptă și conține peste 1500 de anunțuri separate.

Odată cu începerea campaniei, Absolut ocupa un procent de 2,5% din întreaga piața de votcă. Când s-a încheiat, la sfârșitul anilor 2000, Absolut reprezenta jumătate din toată cantitatea de vodcă importată în S.U.A.

Deci, ca o lecție a marketingului adoptată și de cei de la LemonIce, indiferent cât de plictisitor ar arăta produsul pe care vrei să îl vinzi, trebuie să știi să îi spui povestea în cel mai frumos mod.

 

 

 

 

 

DISTRIBUIȚI