Anul acesta, 24 de absolvenţi de gimnaziu au obţinut media 10 la examenul de Evaluare Naţională. Dintre ei însă doar şase se pot lăuda că au absolvit clasele V-VIII cu 10 pe linie. Ei sunt, practic, elevii pe care şi i-ar dori orice liceu cu prestigiu din Buzău şi nu numai.

   Cei şase buzoieni cu 10 pe linie provin din şcoli diferite, cu excepţia a doi dintre ei, care au fost colegi la Şcoala nr. 15 „George Emil Palade” şi, cu o singură excepţie, îşi doresc să fie admişi în acelaşi liceu.

   OPINIA vă prezintă o scurtă descriere a celor mai buni absolvenţi de gimnaziu de anul acesta, aşa cum reiese din declaraţiile pe care cei şase le-au acordat despre performanţa lor, hobbyuri, profesiile pe care şi le doresc şi punctele slabe ale sistemului de învă­ţământ.

   Cei şase buzoieni de 10 sunt: Adelin Aniţei (Şcoala „Sf. Ap. Andrei”), Ana Maria Ciauşu (Şcoala nr. 1 Rm. Sărat), Teodor Gavrilă (Liceul Pedagogic „Spiru Haret”), Eugen Marian Piron (Şcoala 15 „G. E. Palade”), Andrei Bogdan Vlad (Şcoala nr. 7) şi Cezara Cazan (Şcoala nr. 15 „G. E. Palade).

Adelin Aniţei: „Aş schimba manualele pentru că majoritatea conţin teorie inutilă”

   „Pentru mine nu a fost foarte greu să obţin 10 pe linie, dar a fost nevoie de multă muncă şi mai puţin timp liber. În timpul săptămânii nu prea ies, dar mă distrez în week-end. Sunt pasionat de calculatoare şi fotbal.

   Îmi doresc să fiu admis la Colegiul Hasdeu, la mate-info. În ceea ce priveşte o posibilă carieră, aş vrea să lucrez în domeniul IT, domeniu în care lucrează mai mulţi membrii din familia mea. Sunt atras de programare, dar deocamdată sunt la nivel de amator.

   Dacă aş putea să schimba ceva din sistemul de învăţământ românesc, aş schimba manualele pentru că majoritatea conţin teorie inutilă. Mi se pare că nu sunt destul de practice. La noi la şcoală (Şcoala «Sf. Ap. Andrei>) profesorii sunt foarte buni, dar unii se bazează prea mult pe manuale. Cred că este benefic pentru elevi ca profesorul să fie mai creativ. Programa este ok, dar cred că ar trebui mai simplificată, în gimnaziu, la fizică şi chimie, şi axată mai mult pe experimente desprinse din viaţa de zi cu zi”.

Andrei Bogdan Vlad: „În sistemul de învăţământ aş diversifica metodele de predare pentru că nu toţi elevii pot învăţa la fel”

   „Pentru a ajunge la rezultatele acestea m-am pregătit zilnic, am lucrat foarte mult în plus, în afara orelor de curs. Evaluarea mi s-a părut foarte uşoară. Nu am intrat în panică în timpul examenului şi asta cred că a contat. Chiar dacă am învăţat mult, am avut timp şi să mă distrez la fel ca toţi băieţii de vârsta mea, pentru că mi-am calculat bine programul. Hobbyurile mele sunt cititul şi să mă plimb cu prietenii.

   Îmi doresc să continui studiile la Colegiul Hasdeu, la mate-info. Mai târziu mi-ar plăcea să devin cercetător în domeniul spaţial.

   În sistemul de învăţământ aş schimba atitudinea elevilor şi aş diversifica metodele de predare, pentru că nu toţi elevii pot învăţa la fel”.

Cezara Cazan: „Mă gândesc la Medicină şi la Învăţământul Universitar”

   „Nu mi s-a părut foarte greu să obţin această performanţă. Nu este nici uşor, dar în niciun caz nu este ceva imposibil. Am îmbinat învăţatul cu distracţia şi, la fel ca orice tânăr de vârsta mea, am ieşit din casă cu prietenii. Evaluarea Na­ţională mi s-a părut un examen cu un nivel accesibil de dificultate.

   Vreau să merg mai departe la liceu, la Colegiul Hasdeu, la profilul mate-info bilingv. Nu sunt decisă în ceea ce priveşte profesia pe care o voi urma; mă gândesc la Medicină şi la Învăţământul Universitar.

   Pentru mine, până acum, sistemul de învăţământ românesc a fost ok. Singurul lucru pe care l-aş schimba ar fi dotarea laboratoarelor şcolare, de biologie, fizică şi chimie“.

Ana Maria Ciauşu: „Dragostea faţă de familie m-a făcut să aleg un anumit liceu”

   „Pentru mine, a studia nu este o obligaţie, ci un prilej de a-mi potoli setea de cunoaştere căci adevăratul studiu necesită un gram de pasiune şi un strop de suflet. Am încercat tot timpul să mă autodepăşesc.

   Mulţi îmi spun că ar trebui să aleg să continui studiile la Colegiul Hasdeu, dar dragostea faţă de familie m-a făcut să aleg să rămân la Rm. Sărat, aici unde locuiesc. De aceea am optat pentru Liceul Vlahuţă.

   Nu am o materie preferată, pentru că am descoperit că orice materie este plăcută.

   În ceea ce priveşte o eventuală profesie, sunt atrasă de arta plastică, pentru că am constatat că am talent la desen. Mă mai gândesc şi să urmez Medicina.

   Dacă ar trebui să schimb ceva în sistemul de învăţământ, ar fi modul de predare. Cred că ar trebui să se încerce mai mult atragerea elevilor şi eliminarea in­for­maţiilor care nu te ajută în viaţă”.

Teodor Gavrilă: „Am făcut şi sport de performanţă ajungând cu echipa campioni pe Buzău”

   „Cred că pentru a ajunge la performanţă trebuie să înveţi într-un anumit ritm şi să ai şi puţin noroc. Nu toţi elevii suntem însă la fel, deci nu cred că există o regulă. Nu mă consider un tocilar; am avut capacitatea de a prinde mai mult din clasă. În rest, am făcut şi sport de performanţă. Fac parte din echipa de fotbal Under 16 a Liceului cu Program Sportiv, cu care am ajuns până în fazele zonale. Suntem campioni pe Buzău.

   Îmi doresc să intru la Hasdeu, la mate-info biligv. În ceea ce priveşte o posibilă profesie, îmi doresc să lucrez în domeniul IT, poate în securitate cibernetică. Sportul l-am început ca pe un hobby, în clasa a II-a, la Galactic, apoi la LPS, şi cred că va rămâne tot la nivel de hobby.

   Sistemul de învăţământ românesc mi se pare ok aşa cum este şi mi se pare că se perfecţionează. Sunt profesori care reuşesc să folosească metode de predare atractive, gen prezentări în Power Point şi asta te ajută să prinzi mai uşor”.

Eugen Piron: „Aparatura în laboratoarele şcolare este prea veche”

   „Să obţii 10 pe linie nu este imposibil. Trebuie să fii consecvent şi chiar nu ai nevoie de meditaţii, mai ales dacă şi profesorii te pregătesc corespunzător. Nu mă consider un tânăr diferit, care a renunţat la ceva pentru a învăţa. Ies cu prietenii, sunt pasionat de filme, atunci când nu mă pregătesc pentru olimpiade. Până acum am fost la olimpiadă la fizică, chimie, matematică.

   Vreau să intru la Colegiul Hasdeu la profilul mate-info bilingv, iar mai departe aş vrea să merg la Medicină.

   În actualul sistem de învăţământ aş schimba dotarea şcolilor. Chiar dacă şcoala noastră (Şcoala 15 ) este una destul de dotată, cred că în general nu sunt suficiente materiale pentru experimente, în laboratoarele de chimie, fizică şi biologie, iar aparatura este prea veche. Majoritatea profesorilor mei au fost jos-pălăria, dar au fost şi profesori la care era loc şi de mai bine”.

DISTRIBUIȚI
loading...